Easyjet’s nieuwste merkextensie: de Easy supermarkt
Tenminste, hij registreerde het merk en liet alvast een website bouwen, waarop hij meedeelt het te gaan proberen als retailer.
Stelios zegt op het idee te zijn gekomen door de opkomst van voedselbanken in Groot-Brittannië, en zijn eigen ervaringen met het goededoelenproject ‘food from the heart’ op Cyprus.
Volgens hem is er nog wel plek voor een formule die onder het prijsniveau van hard discounters als Lidl en Aldi opereert.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisStelios: ‘Ik voel dat er nog een open plek is in de foodretailmarkt, een niche onder de huidige budgetwinkels als Lidl en Aldi.’ Stelios wilde het eigenlijk nog geheim houden, maar de pers kreeg er lucht van waardoor er speculaties ontstonden. Vandaar dit tipje van de sluier.
Op dit moment werkt Stelios aan een pilotstore in Croydon in Zuid-Londen. Het gebouw telt negen verdiepingen en moet onderdak gaan bieden aan meerdere ‘easy- branded bedrijven.
Op de begane grond komt de supermarkt. De bovenste 3 verdiepingen worden omgetoverd tot easyHotel, en een paar verdiepingen worden verhuurd als ‘pop-up’ kantoorruimte, onder de naam easyOffice. Hij denkt nog na over een easyGym.
In de supermarkt wordt met name ingeblikt basis-eten aangeboden voor een hele lage prijs. Stelios: ‘Bij succes rollen we het concept breder uit en kopen we meer panden op, in de real estate-sector staan de prijzen toch onder druk.’
Wat denken jullie, snijdt deze merkextensie hout?
(via Distrifood)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid