Overslaan en naar de inhoud gaan

Easyjet’s nieuwste merkextensie: de Easy supermarkt

Supermarkten doen het wel goed tijdens de crisis, zal Easyjet-oprichter Stelios Haji-Ioannou gedacht hebben. Dus start hij met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tenminste, hij registreerde het merk en liet alvast een bouwen, waarop hij meedeelt het te gaan proberen als retailer.

related partner content for mobile comes here

Stelios zegt op het idee te zijn gekomen door de opkomst van voedselbanken in Groot-Brittannië, en zijn eigen ervaringen met het goededoelenproject ‘food from the heart’ op Cyprus.
Volgens hem is er nog wel plek voor een formule die onder het prijsniveau van hard discounters als Lidl en Aldi opereert.

Stelios: ‘Ik voel dat er nog een open plek is in de foodretailmarkt, een niche onder de huidige budgetwinkels als Lidl en Aldi.’ Stelios wilde het eigenlijk nog geheim houden, maar de pers kreeg er lucht van waardoor er speculaties ontstonden. Vandaar dit tipje van de sluier.

Op dit moment werkt Stelios aan een pilotstore in Croydon in Zuid-Londen. Het gebouw telt negen verdiepingen en moet onderdak gaan bieden aan meerdere ‘easy- branded bedrijven.

Op de begane grond komt de supermarkt. De bovenste 3 verdiepingen worden omgetoverd tot easyHotel, en een paar verdiepingen worden verhuurd als ‘pop-up’ kantoorruimte, onder de naam easyOffice. Hij denkt nog na over een easyGym.

In de supermarkt wordt met name ingeblikt basis-eten aangeboden voor een hele lage prijs. Stelios: ‘Bij succes rollen we het concept breder uit en kopen we meer panden op, in de real estate-sector staan de prijzen toch onder druk.’

Wat denken jullie, snijdt deze merkextensie hout?

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in