Anti-campagne tegen Abercrombie & Fitch


‘Ik hoop dat we dit soort bedrijven een spiegel voor kunnen houden’, legt Mark Aink, oud-partner bij Indie en oprichter van We Are Too Beautiful, uit in RTL Boulevard. ‘En dat ze zichzelf gaan afvragen: “shit, er zijn nu zoveel mensen die zich afkeren van deze manier van marketing voeren, dat we ons toch een keer bewuster moeten gaan gedragen”. Het T-shirt is al van oudsher een soort expressiemiddel en een soort protestmiddel geweest. Dus dat is een heel mooi middel ervoor.’
Uiterlijk moet geen issue zijn, vindt Aink, maar in de campagne zijn alleen maar knappe modellen te zien. ‘We willen juist supermooie mensen erin hebben, omdat Abercrombie alleen maar zegt voor supermooie mensen te willen zijn. Alleen onze definitie van “supermooi” wordt steeds breder naarmate de campagne vordert’, belooft Aink. BoWeevil wil het overigens niet bij Abercrombie & Fitch laten, maar in de toekomst ook zijn pijlen richten op andere bedrijven die zich niet netjes gedragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNative Circles, ook van Aink, verzorgde de campagne rondom de shirts. De protestkleding van biologisch katoen is voor 28 euro te koop via WeAreTooBeautiful.com.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid