Overslaan en naar de inhoud gaan

Anti-campagne tegen Abercrombie & Fitch

De uitspraak ‘veel mensen horen niet in onze kleren’ leverde Abercrombie & Fitch begin dit jaar een stortvloed aan kritiek op. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Ik hoop dat we dit soort bedrijven een spiegel voor kunnen houden’, legt Mark Aink, oud-partner bij Indie en oprichter van We Are Too Beautiful, uit in . ‘En dat ze zichzelf gaan afvragen: “shit, er zijn nu zoveel mensen die zich afkeren van deze manier van marketing voeren, dat we ons toch een keer bewuster moeten gaan gedragen”. Het T-shirt is al van oudsher een soort expressiemiddel en een soort protestmiddel geweest. Dus dat is een heel mooi middel ervoor.’

related partner content for mobile comes here

Uiterlijk moet geen issue zijn, vindt Aink, maar in de campagne zijn alleen maar knappe modellen te zien. ‘We willen juist supermooie mensen erin hebben, omdat Abercrombie alleen maar zegt voor supermooie mensen te willen zijn. Alleen onze definitie van “supermooi” wordt steeds breder naarmate de campagne vordert’, belooft Aink. BoWeevil wil het overigens niet bij Abercrombie & Fitch laten, maar in de toekomst ook zijn pijlen richten op andere bedrijven die zich niet netjes gedragen.

Native Circles, ook van Aink, verzorgde de campagne rondom de shirts. De protestkleding van biologisch katoen is voor 28 euro te koop via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in