Overslaan en naar de inhoud gaan

(DWWA) Hema, RTL en KLM: terugblik en update

Vorig jaar spraken Hema, RTL en KLM tijdens Digitaal Willen We Allemaal (DWWA) over het opstarten van hun social mediastrategie. Hoe gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar spraken Hema, RTL en KLM tijdens (DWWA) over het opstarten van hun social mediastrategie. Hoe gaat het nu met deze merken?

related partner content for mobile comes here

Vandaag was alweer de vijfde editie van DWWA, het jaarlijkse congres van Tijdschrift voor Marketing en 3MO, over de digitale marketingervaringen van marketeers. Met dit jaar als thema: Dialogue Rules.

De dag begon met een korte video over 3 sprekers van vorig jaar: RTL, KLM en Hema (de verslagen van hun presentaties vind je terug onder 'gerelateerde artikelen'). De bedrijven hebben inmiddels een duidelijke strategie neergezet en raken gewend aan het managen van conversaties en engagement. We waren eigenlijk wel benieuwd wat hun volgende stappen zijn en of ze nog learnings hadden, dus zocht ik ze op.

Arthur Clement (RTL Digital), Kim Kleine Staarman (Hema) en Martijn van de Zee (KLM) beantwoordden de volgende vragen: wat was in het afgelopen jaar de meest bijzondere gebeurtenis, waarom is dialoog belangrijk, wat haalt men op dit moment eigenlijk uit de dialoog, waar gaat het naar toe, en welke tips kunnen jullie geven?

Co-creatie

Belangrijke focus voor alle drie de merken: co-creatie. KLM wil diensten en producten samen met fans gaan ontwikkelen. Ook Hema slaat serieus aan het co-creeren via sociale media, en RTL gebruikt de reacties en input van kijkers voor het bedenken van nieuwe (digitale) formats.

Hun tips voor het publiek in de zaal: Luister echt, antwoord ook echt en vergeet niet terug te koppelen wanneer je de input van consumenen ook echt voor iets gaat gebruiken. Want dat kunnen marketeers in hun enthousiasme nog wel eens vergeten..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in