(DWWA) Hema, RTL en KLM: terugblik en update
Vorig jaar spraken Hema, RTL en KLM tijdens Digitaal Willen We Allemaal (DWWA) over het opstarten van hun social mediastrategie. Hoe gaat het nu met deze merken?
Vandaag was alweer de vijfde editie van DWWA, het jaarlijkse congres van Tijdschrift voor Marketing en 3MO, over de digitale marketingervaringen van marketeers. Met dit jaar als thema: Dialogue Rules.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe dag begon met een korte video over 3 sprekers van vorig jaar: RTL, KLM en Hema (de verslagen van hun presentaties vind je terug onder 'gerelateerde artikelen'). De bedrijven hebben inmiddels een duidelijke strategie neergezet en raken gewend aan het managen van conversaties en engagement. We waren eigenlijk wel benieuwd wat hun volgende stappen zijn en of ze nog learnings hadden, dus zocht ik ze op.
Arthur Clement (RTL Digital), Kim Kleine Staarman (Hema) en Martijn van de Zee (KLM) beantwoordden de volgende vragen: wat was in het afgelopen jaar de meest bijzondere gebeurtenis, waarom is dialoog belangrijk, wat haalt men op dit moment eigenlijk uit de dialoog, waar gaat het naar toe, en welke tips kunnen jullie geven?
Co-creatie
Belangrijke focus voor alle drie de merken: co-creatie. KLM wil diensten en producten samen met fans gaan ontwikkelen. Ook Hema slaat serieus aan het co-creeren via sociale media, en RTL gebruikt de reacties en input van kijkers voor het bedenken van nieuwe (digitale) formats.
Hun tips voor het publiek in de zaal: Luister echt, antwoord ook echt en vergeet niet terug te koppelen wanneer je de input van consumenen ook echt voor iets gaat gebruiken. Want dat kunnen marketeers in hun enthousiasme nog wel eens vergeten..
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid