Denk groot en denk klein


Mediabudgetten lijken tegenwoordig al gauw ontoereikend: media zijn duur, versnipperd en de marketingkakofonie wordt groter. Tegelijk zijn er meer wegen dan ooit om consumenten te bereiken. Een uitweg uit het dilemma? ‘Denk groot, denk klein’. Zorg voor een echt groot(s) communicatie-idee: een idee dat opvalt, waar mensen en mediamakers over praten (free publicity!) en dat flexibel maar consistent en coherent in allerlei media en omgevingen, op allerlei manieren, kan worden ingezet.
Denk bij de mediakeuze daarentegen ‘klein’. Ook grote merken worden vaak door een relatief kleine groep mensen gekocht, met verrassend homogene demografische kenmerken, attitudes en mediapatronen. Richt je op deze beperkte groep en realiseer groei door het aantrekken van ‘gelijkgestemden’. Leer de kleine groep door en door kennen en concentreer je mediakeuze op een beperkt aantal media.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid