Reisorganisaties zoeken grenzen reclamecode
‘Natuurlijk doen ondernemers dat in het krachtenveld van de concurrentie', zegt voorzitter Carl Gerkens van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR).
Met ingang van 1 april mogen reisondernemingen niet meer op een oneerlijke manier reclame maken voor hun producten. Voortaan moeten ook de toeslagen en belastingen genoemd worden in de advertentie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta’We hebben geen zwarte lijst van bedrijven die zich niet aan de afspraken houden', aldus Gerkens. ‘Wel hebben enkele bedrijven hun aanbiedingen of prijslijsten aangepast nadat er meldingen bij ons waren binnengekomen en wij hen daarop hadden aangesproken.’
De ANVR stelt dat alles erop wijst dat de branche zich keurig gaat houden aan de gemaakte afspraken. De belangenorganisatie kan naar zware middelen grijpen als leden zich alsnog gaan misdragen. Gerkens vertrouwt er verder op dat het externe toezicht door de Reclame Code Commissie, de Consumentenbond en de Consumentenautoriteit zijn vruchten zal afwerpen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid