Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisorganisaties zoeken grenzen reclamecode

Anderhalve maand voordat de code reisaanbiedingen officieel van kracht wordt, zoeken reisorganisaties de grenzen op van die code.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Natuurlijk doen ondernemers dat in het krachtenveld van de concurrentie', zegt voorzitter Carl Gerkens van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR).

related partner content for mobile comes here

Met ingang van 1 april mogen reisondernemingen niet meer op een oneerlijke manier reclame maken voor hun producten. Voortaan moeten ook de toeslagen en belastingen genoemd worden in de advertentie.

’We hebben geen zwarte lijst van bedrijven die zich niet aan de afspraken houden', aldus Gerkens. ‘Wel hebben enkele bedrijven hun aanbiedingen of prijslijsten aangepast nadat er meldingen bij ons waren binnengekomen en wij hen daarop hadden aangesproken.’

De ANVR stelt dat alles erop wijst dat de branche zich keurig gaat houden aan de gemaakte afspraken. De belangenorganisatie kan naar zware middelen grijpen als leden zich alsnog gaan misdragen. Gerkens vertrouwt er verder op dat het externe toezicht door de Reclame Code Commissie, de Consumentenbond en de Consumentenautoriteit zijn vruchten zal afwerpen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in