Overslaan en naar de inhoud gaan

General Motors snijdt fors in reclamebudget

General Motors (GM) heeft in 2006 ruim 600 miljoen dollar bezuinigd op het reclamebudget volgens berekeningen van TNS Media Intelligence.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bestedingen gingen terug van 2,65 miljard in 2005 naar 2,03 miljard in 2006, meldt Adweek. Maar GM bestrijdt dat het zo fors gesneden heeft in de reclamedollars. Volgens het concern kloppen de berekeningen van TNS niet. Volgens GM gaat het ‘slechts’ om de helft, 300 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Maar het onderzoeksbureau blijft bij zijn cijfers, die zouden betekenen dat de bezuiniging groter is dan het totale reclamebudget van bijvoorbeeld Nike of Volkswagen.

GM, de een na grootste adverteerder in de VS, gaat in zijn advertising wel steeds meer van ‘traditioneel’ naar dm, sites, online video en event marketing. Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in