Overslaan en naar de inhoud gaan

'De marcomprofessional is een idealist'

Marketeers en communicatieprofessionals willen invloed op de maatschappij uitoefenen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit stelt Yacht op basis van van TNS NIPO onder hoogopgeleide professionals. Het onderzoek geeft zicht op factoren die hoogopgeleide professionals voldoening geven in werk.   

related partner content for mobile comes here

Wat professionals belangrijk vinden, verschilt overigens per vakgebied, zo meldt Yacht.

Idealistisch

Voor marketeers en communicatieprofessionals speelt, zo blijkt uit het onderzoek,  de impact die zij kunnen hebben op de maatschappij een grote rol.

Hun ideaal is om met de marketing en communicatie-inspanningen die zij verrichten daadwerkelijk iets te veranderen.

Zingeving van het werk komt voor mensen in deze functiegroep met name tot stand door erkenning van externe partijen of personen.

Daarnaast vinden deze professionals het uitbreiden van het persoonlijke netwerk belangrijk.

Ton Hopmans, algemeen directeur Yacht: ‘In het algemeen geldt dat professionals het structureel toevoegen van waarde aan het bedrijf belangrijk vinden. Daarnaast zoeken zij voldoende uitdaging in werk.

&;Opvallend is dat voor werknemers tevredenheid over de huidige positie, doorgroeimogelijkheden en salaris niet de belangrijkste drijfveren zijn in hun werk.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in