Overslaan en naar de inhoud gaan

De conversation company draait op goede content, bedrijfscultuur en betrokken klanten

Wil je als bedrijf vooruitkomen en je daadwerkelijk onderscheiden dan moet je gewoon de Conversation Company van Steven van Belleghem…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik al fan was van Van Belleghem na de . Heerlijk hoe iemand bedrijven en marketeers confronteert met de valse interesse die ze vaak tonen. Ik was dan ook benieuwd naar het vervolg. En het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik ben vrijwel meteen het boek in gedoken en wat mij het meeste kon bekoren waren de inspirerende voorbeelden. Natuurlijk is het leuk als iemand een hoop informatie en theorie kan spuien. Maar ik wil gewoon zien wat en hoe die bepaalde kennis is ingezet.

related partner content for mobile comes here

Voorbeelden

Ik besefte de kracht van die voorbeelden toen ik mezelf erop betrapte dat ik de voorbeelden ook als voorbeeld aan het geven was waarom ik het boek zo goed vind. En dat is eigenlijk wat het boek wil bewerkstelligen; zorgen dat alle conversatiepotentieel rond een bedrijf benut wordt. En daar sloeg ik aan het twijfelen. Want hoe wist Steven dat ik zo enthousiast over zijn boek praatte. Hoe houdt hij in godsnaam bij wie dat nog meer doet, zonder dat er social media bij aan te pas komt? En dan hebben we weer een ander stokpaardje van te pakken. Bedrijven weten niet wat er allemaal over hen gezegd wordt. Er is dus een hoop onbenut conversatiepotentieel. Bedrijven kunnen al heel veel van dat potentieel ondervangen door actiever te luisteren, te faciliteren en te participeren. Voor sommige bedrijven is dit haast een tweede natuur maar voor veel organisaties is het vast nog eng. Daar is ook rekening mee gehouden. In het boek vind je een uitgebreide handleiding hoe je ook een conversation company wordt. (het is niet zo eenvoudig als je zou hopen)

Verfrissend inzicht

Van Belleghem vindt bedrijfscultuur een belangrijke voorwaarde voor het creëren van een . Waar veel marketingboeken en -theorieën zich richten op de klant en de communicatie vond ik dit wel een verfrissend inzicht. Door iedere vezel van je organisatie te doordringen van het feit dat klanten met je willen praten, ben je al een aardig eind op weg. Toch moet je alle medewerkers de tools en de kans geven om dit ook daadwerkelijk te doen. Het boek gaat daarbij uit van de vier C’s als conversatieaanzwengelaars: customer experience, conversatie, content en collaboratie. Een klantervaring (positief of negatief) zorgt dat mensen over je gaan praten. Dit is dus een goede conversatiestarter. Zijn ze eenmaal op gang dan wordt het managen van conversaties belangrijk. Ook hier weer het observeren, faciliteren en participeren van en in conversaties om een bedrijf een menselijk gezicht te geven. Om gesprekken op gang te houden moet er content geproduceerd worden die de moeite waard is. Deze content zorgt, met een juiste achterliggende strategie, voor een zekere expertstatus van het bedrijf. Is die bereikt dan komt pijler vier om de hoek kijken: collaboratie. Klanten betrekken bij beslissingen en bedrijfsbesluiten zorgt voor nog meer betrokkenheid. U bent blij met de hulp en de klant is blij gehoord te worden. Dat is dus waar we heengaan. Bedrijven, medewerkers en klanten moeten continu met elkaar in gesprek om samen tot mooie resultaten te komen. Klinkt hartstikke mooi. Maar wat nog mooier is, door het lezen van de Conversation Company geloof ik ook echt dat het mogelijk is voor ieder bedrijf in iedere sector. en vandaag nog beginnen met die ommekeer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in