Overslaan en naar de inhoud gaan

Dataprobleem bij veel bedrijven

Ruim 75 procent van de managers bij Nederlandse bedrijven zegt dat slecht data-onderhoud negatieve gevolgen heeft voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van dataspecialist en TPG-dochter . De grootste problemen zijn het ontstaan van dubbele records (74 procent) en problemen door het gebruik van twee databases naast elkaar (38,4 procent). Verder worden vuile data, niet-actuele gegevens en ICT-problemen genoemd. Ook valt op dat b-to-c organisaties meer problemen signaleren (74,1 procent) dan b-to-b bedrijven (59,1 procent).

related partner content for mobile comes here

Oorzaken zijn onder meer verhuizing, overlijden en functieverandering van klanten. Maar er zijn ook bedrijfsfactoren aan te wijzen zoals onduidelijke afspraken over invoer, beheer en mutatie, ICT, gebruik van verschillende databronnen en de inrichting van dataprocessen.
Ron Janssen van Cendris: ‘Vaak bestaat er geen centraal punt voor het beheer van klantendata en wordt er gewerkt met oude en instabiele systemen. Daarbij zorgt de nieuwste trend van selfcare omgevingen, waarbij klanten zelf rechtstreeks gegevens kunnen invoeren, voor verdere vervuiling.’

De directie blijkt vaak niet op de hoogte van de problemen, blijkt uit het onderzoek. Slechts 52 procent van de ondervraagde directieleden geeft aan dat er problemen zijn, tegen 80 procent van de ondervraagden in andere geledingen van het bedrijf.
Een meerderheid (55,9 procent) van de respondenten zegt dat de datakwaliteit van invloed is op de winstgevendheid en een nog grotere groep (75,4 procent) zegt dat het de marketingperformance beïnvloedt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in