Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil straf op spam

Consumenten willen harde ingrepen om ongevraagde e-mail tegen te gaan. Meer dan de helft wil de verzenders van spam strafbaar stellen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit Onderstroom, het continue onderzoek naar merken & media van mediabureau Stroom. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd in Adformatie. Het onderzoek ‒gehouden onder 527 personen (15 t/m 55 jaar) ‒ volgt op de wetswijziging die de Tweede Kamer onlangs aannam aangaande ongewenste mail. Volgens Onderstroom heeft het bombardement aan ongevraagde mail ervoor gezorgd dat voor veel consumenten nu de maat vol is.

related partner content for mobile comes here

De meeste e-mails (meer dan 80 procent) verdwijnen dan ook ongezien in de prullenbak. Inmiddels heeft zo’n 42 procent een spamfilter geinstalleerd. En van degenen die het nog niet hebben overweegt eenderde dit. De effictiviteit van e-mailmarketing komt verder onder druk omdat meer dan driekwart van de consumenten steeds voorzichtiger wordt met het achterlaten van e-mailadressen.
‘E-mailmarketing lijkt hierdoor terug te moeten naar de basis en naar haar kracht’, zegt Titus Eikelboom, managing partner van Stroom. ‘Het krijgen van permissie om persoonlijke, anticiperende en relevante informatie te zenden. Doet de e-mailmarketeer dit niet, dan is hij in de ogen van de potentiële klant niet alleen voorgoed uit de gratie maar ook nog strafbaar. Zo krachtig kan het medium blijkbaar zijn. Daar kan tv-reclame nog een puntje aan zuigen. Want ondanks alle vermeende irritatie is traditionele reclame nog nooit zo publiekelijk aangepakt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in