Utrechtse Times blijkt publiciteitsstunt


Het Utrechts Nieuwsblad had op basis van het persbericht en in navolging van het ANP donderdag op de voorpagina de komst van de Utrechtse Times aangekondigd. Navraag vrijdag bij het Stadsblad leerde volgens adjunct-hoofdredacteur B. van Ootmerssen dat de redactie van het huis-aan-huisblad had samengespannen met de organisatie van het Utrechtse Smartlappenfestival, dat in het weekeinde van 15 en 16 november plaatsheeft.
De bedoeling was om met het persbericht journalisten naar een persgesprek van het festival te lokken. Dat het bericht los van dat gesprek door de media overgenomen zou kunnen worden, had
de redactie niet verwacht, aldus Van Ootmerssen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet de grap pakt het Utrechtse Smartlappenfestival de draad van de vroeger gebruikelijke publiciteitsstunts weer op. Begin jaren negentig wist de organisatie de lokale pers in Utrecht bezig te houden door op de verschillende redacties wekenlang anoniem uien te laten bezorgen. Pas kort voor het festival werd duidelijk van wie de tranentrekkers afkomstig waren (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid