Overslaan en naar de inhoud gaan

Utrechtse Times blijkt publiciteitsstunt

Het persbericht waarin het Utrechtse Stadsblad afgelopen woensdag aankondigde in december met een 'Utrechtse Times' op de markt te komen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Utrechts Nieuwsblad had op basis van het persbericht en in navolging van het ANP donderdag op de voorpagina de komst van de Utrechtse Times aangekondigd. Navraag vrijdag bij het Stadsblad leerde volgens adjunct-hoofdredacteur B. van Ootmerssen dat de redactie van het huis-aan-huisblad had samengespannen met de organisatie van het Utrechtse Smartlappenfestival, dat in het weekeinde van 15 en 16 november plaatsheeft.

related partner content for mobile comes here

De bedoeling was om met het persbericht journalisten naar een persgesprek van het festival te lokken. Dat het bericht los van dat gesprek door de media overgenomen zou kunnen worden, had
de redactie niet verwacht, aldus Van Ootmerssen.

Met de grap pakt het Utrechtse Smartlappenfestival de draad van de vroeger gebruikelijke publiciteitsstunts weer op. Begin jaren negentig wist de organisatie de lokale pers in Utrecht bezig te houden door op de verschillende redacties wekenlang anoniem uien te laten bezorgen. Pas kort voor het festival werd duidelijk van wie de tranentrekkers afkomstig waren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in