Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument kiest Bol.com als beste website

Bol.com is de beste website volgens de Nederlandse consument. Het grootste online warenhuis van het land stoot in de jaarlijkse WUA! Top…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Booking.com won de voorgaande twee edities maar moet het nu met een tweede plaats doen. BCC.nl is de derde website die een score van 8 of hoger haalt.

related partner content for mobile comes here

De Top 100 is gebaseerd op 13.381 websitebeoordelingen van 2.090 respondenten. WUA hanteert hiervoor een vaste methodiek: respondenten oriënteren zich online op een product of dienst en kiezen na 2 uur hun favoriet. Op basis van de thema’s doorgaan, voorkeur, eerste indruk, web imago, kwaliteit, vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde en vormgeving wordt vervolgens een gemiddelde score berekend.

Opvallend is volgens WUA dat de top drie de voorsprong op de rest van de lijst het afgelopen jaar heeft vergroot. Op de losse categorieën scoort de top drie ruim 1,1 punt boven het gemiddelde van de Top 100. In 2011 was het verschil nog gemiddeld 0,9 punt.

In de meeste branches blijkt dan ook dat de twee of drie beste websites samen de helft van de totale voorkeur opeisen.

Bol.com was in 2011 al de beste website in de retailbranche. Door de succesvolle toepassing van beproefde best practices weet Bol.com massa’s bezoekers te trekken en een waanzinnige conversie te realiseren, aldus WUA. Bol.com is de beste website in vijf van de negen onderzochte categorieën (doorgaan, voorkeur, webimago, kwaliteit en vertrouwen).

Booking.com moet de eerste plaats aan Bol.com laten maar wint in de eigen branche. Consumenten die op zoek zijn naar hotelkamers, kunnen niet om Booking.com heen. Door het centraal stellen van de klant, biedt Booking.com de beste informatie van alle websites, aldus WUA.

Als WUA! de respondenten online laat zoeken naar een wasmachine, dan wijst 35% BCC aan als favoriet. Saillant detail is dat Bol.com een maand na het WUA!-onderzoek begon met de verkoop van witgoed.
De hele Top 100 vindt u .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in