Consument kiest Bol.com als beste website


Booking.com won de voorgaande twee edities maar moet het nu met een tweede plaats doen. BCC.nl is de derde website die een score van 8 of hoger haalt.
De Top 100 is gebaseerd op 13.381 websitebeoordelingen van 2.090 respondenten. WUA hanteert hiervoor een vaste methodiek: respondenten oriënteren zich online op een product of dienst en kiezen na 2 uur hun favoriet. Op basis van de thema’s doorgaan, voorkeur, eerste indruk, web imago, kwaliteit, vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde en vormgeving wordt vervolgens een gemiddelde score berekend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend is volgens WUA dat de top drie de voorsprong op de rest van de lijst het afgelopen jaar heeft vergroot. Op de losse categorieën scoort de top drie ruim 1,1 punt boven het gemiddelde van de Top 100. In 2011 was het verschil nog gemiddeld 0,9 punt.
In de meeste branches blijkt dan ook dat de twee of drie beste websites samen de helft van de totale voorkeur opeisen.
Bol.com was in 2011 al de beste website in de retailbranche. Door de succesvolle toepassing van beproefde best practices weet Bol.com massa’s bezoekers te trekken en een waanzinnige conversie te realiseren, aldus WUA. Bol.com is de beste website in vijf van de negen onderzochte categorieën (doorgaan, voorkeur, webimago, kwaliteit en vertrouwen).
Booking.com moet de eerste plaats aan Bol.com laten maar wint in de eigen branche. Consumenten die op zoek zijn naar hotelkamers, kunnen niet om Booking.com heen. Door het centraal stellen van de klant, biedt Booking.com de beste informatie van alle websites, aldus WUA.
Als WUA! de respondenten online laat zoeken naar een wasmachine, dan wijst 35% BCC aan als favoriet. Saillant detail is dat Bol.com een maand na het WUA!-onderzoek begon met de verkoop van witgoed.
De hele Top 100 vindt u hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid