Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier en Amnesty winnen NRC Charity Award

Stichting Wakker Dier heeft de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Awards 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In deze door NRC Media georganiseerde wordt bepaald welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury. In totaal zijn meer dan 105.000 stemmen uitgebracht. Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC Handelsblad reikte de twee awards vrijdag uit aan de winnaars. Amnesty International en Wakker Dier winnen ook advertentieruimte ter waarde van totaal €300.000,- in NRC Handelsblad en nrc.next.

related partner content for mobile comes here

In de winnende campagne van Amnesty roept de organisatie het publiek op samen de Russische president Poetin verantwoordelijkheid te tonen en zijn invloed te gebruiken om een einde te maken aan het geweld in Syrië. 'De jury heeft gezien dat wij de hoog gegrepen boodschap met een knipoog wilden overbrengen. De boodschap heeft veel teweeg gebracht. Daar doen we het allemaal voor. Ik ben hier heel trots op', zegt Anneke Bosman van Amnesty International.

De vakjuryprijs werd na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteerden Jan van der Marel en Peter Vandermeersch 24 inzendingen die doordeweeks werden gepubliceerd in NRC Handelsblad, in de periode van 14 augustus tot en met 14 september 2012. Een vakjury, met onder andere cabaretière Claudia de Breij en voormalig hoofdredacteur van Adformatie Theo van Vugt beoordeelden vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.

De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie instuurde. Dat bleek de Plofkip-campagne van Wakker Dier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in