Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola weer bovenaan ranglijst Best Global Brands

Coca-Cola voert voor het twaalfde achtereenvolgende jaar de 'Best Global Brands'-ranglijst van Interbrand aan en blijft daarmee het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple (nr. 8) blijkt de sterkste stijger. Dat zag zijn merkwaarde met maar liefst 58% toenemen en maakte daarmee zijn entree in de top 10 met een merkwaarde van 33,5 miljard dollar. Wederom scoren technologische merken hoog: zeven van de top 10-merken en vier van de snelste stijgers zijn technologische merken. Luxemerken zijn terug van weggeweest en de auto-industrie liet dit jaar een opvallend herstel zien. Een aantal financiële merken daarentegen blijft kampen met de nasleep van de bankencrisis van 2008. Nederlandse merken presteren sterk. Vooral Heineken presteerde in 2011 goed als sterkst groeiende biermerk op de wereldwijde ranglijst.

related partner content for mobile comes here

Dit jaar kent de ranglijst drie Nederlandse merken: Philips (nr. 41), Shell (nr. 74) en Heineken (nr. 91). Patrick Stal, director business development bij Interbrand Amsterdam: 'Dit zijn drie internationaal succesvol gepositioneerde merken die actief bezig zijn met het creëren van merkwaarde. Vooral Heineken heeft dit jaar met 8% een indrukwekkende groei laten zien. Deze groei is mede te danken aan de strategie die erop is gericht om van Heineken een global merk te maken. Bovendien is het Heineken gelukt zich helder te differentiëren in een markt waar het merk een zeer grote rol speelt in het beslissingsproces.'

De complete ranglijst van het Interbrand 2011 Best Global Brands rapport is te vinden op .

Meer over de 'Best Global Brands'-ranglijst van Interbrand komende vrijdag in de nieuwe editie van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in