Coca-Cola weer bovenaan ranglijst Best Global Brands
Apple (nr. 8) blijkt de sterkste stijger. Dat zag zijn merkwaarde met maar liefst 58% toenemen en maakte daarmee zijn entree in de top 10 met een merkwaarde van 33,5 miljard dollar. Wederom scoren technologische merken hoog: zeven van de top 10-merken en vier van de snelste stijgers zijn technologische merken. Luxemerken zijn terug van weggeweest en de auto-industrie liet dit jaar een opvallend herstel zien. Een aantal financiële merken daarentegen blijft kampen met de nasleep van de bankencrisis van 2008. Nederlandse merken presteren sterk. Vooral Heineken presteerde in 2011 goed als sterkst groeiende biermerk op de wereldwijde ranglijst.
Dit jaar kent de ranglijst drie Nederlandse merken: Philips (nr. 41), Shell (nr. 74) en Heineken (nr. 91). Patrick Stal, director business development bij Interbrand Amsterdam: 'Dit zijn drie internationaal succesvol gepositioneerde merken die actief bezig zijn met het creëren van merkwaarde. Vooral Heineken heeft dit jaar met 8% een indrukwekkende groei laten zien. Deze groei is mede te danken aan de strategie die erop is gericht om van Heineken een global merk te maken. Bovendien is het Heineken gelukt zich helder te differentiëren in een markt waar het merk een zeer grote rol speelt in het beslissingsproces.'
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe complete ranglijst van het Interbrand 2011 Best Global Brands rapport is te vinden op www.interbrand.nl.
Meer over de 'Best Global Brands'-ranglijst van Interbrand komende vrijdag in de nieuwe editie van Adformatie.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid