Coca-Cola schroeft mediabudget op
Coca-Cola kampt wereldwijd met teruglopende verkopen. Een van de maatregelen is het verhogen van het mediabudget wereldwijd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat zegt ceo Muhtar Kent. Hij gelooft dat investeringen in marketing en media de oplossing is. Kent spreekt over het binnen twee jaar verhogen van het budget met 1 miljard dollar.
‘De investeringen in media en marketing gaan we wereldwijd doorvoeren, in elk land waarin we aanwezig zijn, groot of klein.’ De investeringen worden gedaan door kosten te besparen binnen de organisatie en ‘het beter benutten van het wereldwijde marketingnetwerk van Coca-Cola’.
Kent deed zijn uitspraken naar aanleiding van de cijfers van het vierde kwartaal. De winst van Coca-Cola daalde met 8,4 procent naar 1,71 miljard dollar. De omzet liep met 3,6 procent terug naar 11 miljard dollar.
Bron: Adage.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid