Coca-Cola meest waardevolle wereldmerk


Dat blijkt uit de ranking van de meest waardevolle merken die BusinessWeek/Interbrand traditioneel samenstelden. De Amerikaanse merken bezetten 62 posities in de top-100. Coca-Cola staat voor het vijfde achtereenvolgende jaar op 1. Merkwaarde wordt dit jaar geschat op ruim 70 miljard dollar, een groei van 1 procent.
De toptien ziet er als volgt uit:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS1. Coca-Cola
2. Microsoft
3. IBM
4. General Electric Company
5. Intel
6. Nokia
7. Disney
8. McDonald's
9. Marlboro
10. Mercedes
Samsung (Zuid-Korea) is de grootste stijger, onder meer dankzij associatie met de film Matrix Reloaded. Het concern staat nu 25. Ook goed gaat het met Toyota, HP, het Duitse softwarebedrijf SAP, Dell en L'Oreal.
BusinessWeek/Interbrand noemen het opvallend dat de Amerikaanse merken populair blijven, ondanks het anti-Amerikanisme dat de laatste tijd ontstaan is. De oorlog in Irak is daar onder meer debet aan. Een merk als Nike is het gelukt dat gevoel te overwinnen, door de boodschap ‘Just do it’ uit te dragen, aldus Business Week. ‘Die boodschap is gericht op het individu en spreekt wereldwijd consumenten aan.’ (Bron: Brandrepublic)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid