Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola meest waardevolle wereldmerk

Amerikaanse merken domineren de wereldwijde merkentop-100, ondanks de anti-Amerikaanse houding van veel consumenten. Coca-Cola voert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de ranking van de meest waardevolle merken die BusinessWeek/Interbrand traditioneel samenstelden. De Amerikaanse merken bezetten 62 posities in de top-100. Coca-Cola staat voor het vijfde achtereenvolgende jaar op 1. Merkwaarde wordt dit jaar geschat op ruim 70 miljard dollar, een groei van 1 procent.

related partner content for mobile comes here

De toptien ziet er als volgt uit:

1. Coca-Cola

2. Microsoft

3. IBM

4. General Electric Company

5. Intel

6. Nokia

7. Disney

8. McDonald's

9. Marlboro

10. Mercedes

Samsung (Zuid-Korea) is de grootste stijger, onder meer dankzij associatie met de film Matrix Reloaded. Het concern staat nu 25. Ook goed gaat het met Toyota, HP, het Duitse softwarebedrijf SAP, Dell en L'Oreal.
BusinessWeek/Interbrand noemen het opvallend dat de Amerikaanse merken populair blijven, ondanks het anti-Amerikanisme dat de laatste tijd ontstaan is. De oorlog in Irak is daar onder meer debet aan. Een merk als Nike is het gelukt dat gevoel te overwinnen, door de boodschap ‘Just do it’ uit te dragen, aldus Business Week. ‘Die boodschap is gericht op het individu en spreekt wereldwijd consumenten aan.’ (Bron: Brandrepublic)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in