Chinese e-commerce verdrievoudigd in 2015


Volgens Analysys International zullen online business-to-consumer transacties 785 miljard RMB bedragen in 2013. In 2014 ligt het bedrag op 1,2 biljoen RMB, en in 2015 op 1,6 biljoen RMB. In 2012 was het 470 miljard RMB.
De Chinese e-commerce markt begint volwassener te worden, aldus Analysys International, en dat is volgens de onderzoekers te merken aan het feit dat b-to-c sites als Tmall en Jingdong Mall steeds populairder worden bij Chinese shoppers, ten koste van een c-to-c site als Taobao.com.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Chinese b-to-c markt groeit dan ook sneller dan het hele online retailsegment, dat ook c-to-c transacties bevat.
Het hele online retailsegment groeit van 1,2 biljoen RMB in 2012 naar 1,7 biljoen in 2013, 21, biljoen in 2014 en 2,6 biljoen in 2015.
Prijsoorlogen
Online verkopen worden omhoog gestuwd door de hevige prijsoorlogen tussen de websites. Met name in consumentenelektronica. Pure online spelers zijn op dit vlak in hevige strijd verwikkeld met grote retailketens als Suning en Gome.
Daarnaast speelt innovatie een centrale rol, met name op mobiel gebied. Jingdong Mall bijvoorbeeld zet zwaar in op mobiel internet en cloud computing, om zo zijn klantendatabase te verstevigen.
Bron: China Daily, via Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid