Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese e-commerce verdrievoudigd in 2015

Chinese e-commerce verkopen zullen de de komende 3 jaar verdrievoudigen, zo voorspelt een Chinees onderzoeksbureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Analysys International zullen online business-to-consumer transacties 785 miljard RMB bedragen in 2013. In 2014 ligt het bedrag op 1,2 biljoen RMB, en in 2015 op 1,6 biljoen RMB. In 2012 was het 470 miljard RMB.

related partner content for mobile comes here

De Chinese e-commerce markt begint volwassener te worden, aldus Analysys International, en dat is volgens de onderzoekers te merken aan het feit dat b-to-c sites als Tmall en Jingdong Mall steeds populairder worden bij Chinese shoppers, ten koste van een c-to-c site als Taobao.com.

De Chinese b-to-c markt groeit dan ook sneller dan het hele online retailsegment, dat ook c-to-c transacties bevat.

Het hele online retailsegment groeit van 1,2 biljoen RMB in 2012 naar 1,7 biljoen in 2013, 21, biljoen in 2014 en 2,6 biljoen in 2015.

Prijsoorlogen
Online verkopen worden omhoog gestuwd door de hevige prijsoorlogen tussen de websites. Met name in consumentenelektronica. Pure online spelers zijn op dit vlak in hevige strijd verwikkeld met grote retailketens als Suning en Gome.

Daarnaast speelt innovatie een centrale rol, met name op mobiel gebied. Jingdong Mall bijvoorbeeld zet zwaar in op mobiel internet en cloud computing, om zo zijn klantendatabase te verstevigen.

Bron: China Daily, via Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in