Campagne tegen vanzelfsprekendheid vliegen
Leden en sympathisanten krijgen actiematerialen aangeboden, waarmee ze laten zien dat ze er trots op zijn weinig of niet te vliegen, omdat ze zich zorgen maken over klimaatverandering. Op de website www.nonflyingdutchman.nl krijgen mensen tips, om de ‘vele broodje-aapverhalen’ over vliegen en milieu te ontkrachten. Ook zijn daar actiematerialen te bestellen als nep-tattoo's, wandtegeltjes, mutsen, T-shirts en stickers van de Non Flying Dutchman.
Aan de campagne is ook een politieke eis gekoppeld. Nederland moet volgens Milieudefensie het initiatief nemen om met buurlanden een Europese kopgroep te vormen die accijns op kerosine introduceert. Volgens het Milieu- en Natuurplanbureau is de luchtvaartsector verantwoordelijk voor 10 procent van Nederlandse bijdrage aan het broeikaseffect. Dit dreigt rond 2020 op te lopen tot 20 procent. Campagneleider Verkeer Joris Wijnhoven: “Funtripjes met het vliegtuig moeten niet de norm worden. Wij willen tegenwicht bieden aan het kerstshoppen in Londen, de discovlucht naar Ibiza, het weekendje Milaan, het vrijgezellenfeest in Barcelona. We vragen onze leden de discussie
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spottaover vliegen aan te gaan in de eigen omgeving.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid