Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne #MissingType moet bloeddonors werven

Sanquin streeft naar 50.000 extra donors in Nederland de komende jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vandaag start de wereldwijde campagne . Eind vorig jaar telde Nederland 343.000 bloed- en plasmadonors en dat moeten er 380.000 worden in 2019 als het aan Sanquin ligt, de organisatie die in Nederland de bloedvoorziening verzorgt. Daarnaast wil Sanquin jaarlijks 35.000 donors werven die stoppende donors moeten vervangen. Zij stoppen vanwege bijvoorbeeld ziekte of ouderdom.

related partner content for mobile comes here

Wereldwijd hebben 24 bloedbanken in 21 landen gelanceerd om meer bloeddonors te werven. Bekende mensen wereldwijd steunen de campagne, in Nederland geldt dat voor grote bedrijven en organisaties. Zij laten in bijvoorbeeld hun logo’s, websites, social media, gevelverlichting en straatnaamborden tijdelijk de letters A, B en O (de ‘missing’ bloedtypes) uit hun bedrijfsnaam.

Zo worden de A’s in het logo van Iamsterdam op het Museumplein afgedekt. BAM laat ook deze letter weg op hun gevel en het Amsterdams Concertgebouw zal dit doen voor de letters A, B en O. Ziekenhuizen en bedrijven als Corpus, Dura Vermeer, Topbloemen en de Keukenloods hebben hun eigen acties om te steunen. Internationaal staan Lloyds, Coca Cola, Microsoft, Boots en Samsung achter de actie.

Mensen kunnen ook zelf de actie steunen door op social media de 3 letters in hun naam te vervangen met een laag streepje. Donor worden kan via de website .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in