Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland scoort bij Red Dot Awards

[UPDATE] Prijzen voor combinaties Born05/KLM, Skybox/SRC, Greenberry/Vara,VDH/San Mauro
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

werd in februari dit jaar gelanceerd als bijzondere jubileumeditie van het digitale iFly KLM Magazine. Het project, een collectie van vijftig van de allermooiste redenen om op reis te gaan met KLM, werd in de eerste weken na livegang veelvuldig bekroond, onder andere door AWWWARDS (Site of the Month).

related partner content for mobile comes here

Dat er nu ook een Red Dot Award bij komt, noemt Sjors van Hoof, creative director van Born05, ‘een schitterende beloning’. ‘Ik ben daarnaast ook trots dat we op deze manier bijdragen aan de Dutch Digital Design-beweging.’

Koffieverpakkingen 

Het Amsterdamse ontwerpbureau Skybox Design kreeg eerder dit jaar al drie Red Dot Design Awards: voor de nieuwe identiteit van het Russische koffiemerk Soyuz Coffee Roasting (SRC), een eerste verpakkingslijn voor Barista Coffee (eveneens van Soyuz) én de corporate website.

De vierde award is voor een verpakkingsconcept dat Skybox ontwikkelde voor Paretto Coffee (eveneens een SCR-merk).  Daniël Spaan, partner bij Skybox: ‘Deze Red Dot staat voor consistentie. Hiermee wordt de kracht onderstreept van een kwalitatief huisstijlfundament.’

Vroege Vogels-app

Ook de van het VARA-programma Vroege Vogels heeft een Red Dot Design Award gewonnen, in de categorie Communication Design. De app is ontwikkeld in samenwerking met digitaal bureau Greenberry en werd gelanceerd in juli 2015.

Via de app worden mensen met een natuurvraag gekoppeld aan de rijke schare deskundigen onder het Vroege Vogels-publiek. Gebruikers van de app kunnen vragen stellen of juist vragen beantwoorden.

San Mauro artisjokkenverpakking

Van Heertum Design (VHD) won een Red Dot Award voor het food packaging design van San Mauro, producent van premium olijfolie. Voor de uitbreiding naar het foodsegment, met artisjokpasta en artisjokken in olijfolie, moest een nieuwe verpakking ontwikkeld worden.

Beide producten bestaan slechts uit twee hoofdingrediënten: artisjok en olijfolie. Dat vormde ook de inspiratie voor het verpakkingsconcept, zegt VHD’s strategy director Rob van Heertum. ‘De verpakking bestaat namelijk ook uit twee onderdelen, die perfect in elkaar passen en samen één unieke verpakking vormen.’

De Red Dot Awards worden dit jaar op 4 november uitgereikt in Berlijn.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in