Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoge marketingkosten hebben negatief effect op bedrijfsresultaat T-Mobile

T-Mobile hengelde in Q2 van dit jaar meer abonnees binnen dan anders, toch daalde de omzet.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Voor het vijfde kwartaal op rij heeft T-Mobile in Nederland meer klanten aan zich weten te binden via een vast abonnement. Eind juni stond de teller van het aantal T-Mobile-klanten met een zogeheten postpaid-contract op 2,86 miljoen, waarmee er 106.000 klanten meer waren dan een jaar eerder. Anderzijds vielen de omzet en het bedrijfsresultaat (ebitda) afgelopen kwartaal fors lager uit.

related partner content for mobile comes here

Ook het aantal klanten met een Ben-contract in de budgetmarkt nam voor het vijfde kwartaal toe. Daartegenover stond het verlies van klanten in het pre-paidsegment. Daardoor bleef het totale aantal T-Mobile-klanten met 3,67 miljoen per saldo iets achter bij een jaar eerder.

De omzet daalde met bijna 12 procent naar 319 miljoen euro. Volgens een woordvoerder stonden de marges onder druk door de stevige concurrentie en was het voor T-Mobile zaak ,,scherp aan de wind te varen". Dat het bedrijfsresultaat 17,7 procent lager uitviel op 102 miljoen euro komt volgens de zegsman onder meer door marketingkosten.

Moederbedrijf Deutsche Telekom wist wel een hogere omzet in de boeken te zetten, vooral door betere resultaten in de Verenigde Staten. Alleen afgelopen kwartaal al werden daar 890.000 klanten aan het bestand toegevoegd. Die compenseerden voor de mindere resultaten op de thuismarkt in Duitsland waar de omzet met ruim 3 procent terugliep.

De totale omzet voor Deutsche Telekom kwam uit op 17,8 miljard euro. Dat betekende een stijging ten opzichte van een jaar eerder met 2,2 procent. Daarmee bleef deze wel iets achter bij de gemiddelde verwachting van analisten.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in