Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne 2010: Social Media #FAIL!!11!

Wat een drama deze verkiezingscampagne!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat een drama deze verkiezingscampagne! Dan heb ik het nog niet eens over een bepaalde Volkspartei die ongekend aantal stemmen behaald heeft. Nee, ik heb het over de enorme communicatiediarree - ik heb er geen ander woord voor - die tijdens over de argeloze kiezer heen is uitgestort. En dan met name 'op' social media, zoals Twitter, Hyves en Facebook. Het erge is nog: we hadden het kunnen zien aankomen toen RTL een Twitterdebat ging organiseren. Weleens geprobeerd om een inhoudelijke discussie te voeren met meer dan drie personen op Twitter? Dat gaat niet. Resultaat?....

related partner content for mobile comes here

Ik zou het niet weten. Vroegtijdig ben ik al afgehaakt, en wat ik er achteraf van begreep, geheel terecht. Wat een t*bende was dat! Inhoud nul, uitvoering nul. Weg ermee! Zoals Robert Gaal zei in z'n column in FD: op twitter bouw je een lange termijn relatie op met een politicus, niet een discussie op één moment.

Wurgslang

Ook zaten de heren en dames politici op Hyves. Laat me niet lachen. Wat een farce. Een politicus die in een WWW iets onzinnigs roept, waar vervolgens een paar honderd reacties verschijnen. Hartstikke leuk, engagement afwezig en effect zero. Mijn persoonlijke favoriet: Rita Verdonk die een wurgslang vasthoudt bij Circus Renz. Dat is het niveau van de Nederlandse politiek, mensen! (Verholen boodschap: Rita is een serpent?)

Snelwandelaar

Nog mooier: Femke Halsema die wekenlang de Twittergoeroe uithangt, en dan op de slotdag van de verkiezing met een uiterst dramatisch slecht geproduceerd filmspotje op tv verschijnt. Femke de snelwandelaar, onder de make-up geplempt. Deze kundige debater met ongekende vakinhoudelijke kennis laat zich wegzetten als een sprekende pop. Moet niet gekker worden. Ook te zien op ToekomstTV, het GroenLinks-propagandakanaal.

Tweet delete

PvdA reageerde op tweets van mensen met een video. Zonder zich af te vragen of Carice van Houten daar wel op zat te wachten: gekaapt worden in de campagnestrategie. Haar tweet delete ze dan ook abrupt. Zou ik ook doen. Het filmpje is dan wel weer hilarisch, zo hadden we Cohen nog niet gezien. Als blije jodocus.

VVD=NSB?

Over tweets deleten gesproken. Bezint eer ge tweet. De , en gaat dan snel zijn excuses maken als het foutje wordt bemerkt. Oeps....

Frustratie

Bedankt voor het lezen van mijn - persoonlijke - frustraties over de verleden verkiezingscampagne. Dit zijn de dingen die mij zijn bijgebleven, plus een nare smaak in m'n mond. Ik heb geenszins de intentie gehad om de verkiezing te analyseren. Integendeel. Social media van de politici heeft mijn interesse in politiek in een week tijd compleet doen vervagen. Mijn vertrouwen in de kundigheid van de leiders is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Land beter maken

Ik had serieus verwacht dat met de inzet van social media burgers werden gemobiliseerd om op te komen voor ons land, deze beter te maken. No way. Het enige dat de politici hebben gedaan is hun non-issues en platte eendimensionale boodschapen de sociale media-ether inslingeren. Wat een farce. Jullie bekijken het allemaal maar, stelletje koekenbakkers! You'll never learn. Campagne 2010: !!11!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in