Budgetgroei e-mail blijft achter bij social marketing


Bij de helft van de organisaties (50%) bleeft het budget voor e-mail marketing in 2012 gelijk, bij 41% is sprake van een stijging en 9% van de ondervraagde marketeers geeft aan dat het budget is gedaald, zo blijkt uit de DM Barometer 'special' over e-mailmarketing van DDMA, Nima, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
Het budget voor social marketing is het meest gestegen ten opzichte van vorig jaar (54%), gevolgd door search engine marketing (46%). E-mail marketing kent de laagste stijging (41%) in deze marketingmix.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBelangrijk voor een hoge response op een e-mail campagne is volgens de marketeer de factor bezorgbaarheid, gevogld door ‘opmaak en content’ en ‘engagement’ (het stimuleren van opens en clicks).
70% van de organisaties combineert e-mail marketing met social media in een campagne. Dit percentage is hoger dan een jaar geleden(62%). De kanalen worden vooral gecombineerd om een groter bereik te genereren (69%). Ook het werven van fans en volgers is een veel genoemde reden om de twee kanalen te combineren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid