Overslaan en naar de inhoud gaan

Budgetgroei e-mail blijft achter bij social marketing

Het budget voor e-mail marketing neemt nog altijd licht toe, maar blijft achter bij social marketing en search.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de helft van de organisaties (50%) bleeft het budget voor e-mail marketing in 2012 gelijk, bij 41% is sprake van een stijging en 9% van de ondervraagde marketeers geeft aan dat het budget is gedaald, zo blijkt uit de DM Barometer 'special' over e-mailmarketing van DDMA, Nima, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.

related partner content for mobile comes here

Het budget voor social marketing is het meest gestegen ten opzichte van vorig jaar (54%), gevolgd door search engine marketing (46%). E-mail marketing kent de laagste stijging (41%) in deze marketingmix.

Belangrijk voor een hoge response op een e-mail campagne is volgens de marketeer de factor bezorgbaarheid, gevogld door ‘opmaak en content’ en ‘engagement’ (het stimuleren van opens en clicks).

70% van de organisaties combineert e-mail marketing met social media in een campagne. Dit percentage is hoger dan een jaar geleden(62%). De kanalen worden vooral gecombineerd om een groter bereik te genereren (69%). Ook het werven van fans en volgers is een veel genoemde reden om de twee kanalen te combineren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in