STER-reclames EK lijden niet onder crisis


Hoewel de Ster nog geen precieze cijfers kan geven, is de vraag vergelijkbaar met het kampioenschap van 2008, vlak voordat de crisis toesloeg in Nederland. 'We merken wel dat adverteerders de kat uit de boom hebben gekeken, maar nu de Oranjekoorts oploopt, loopt ook het aantal aanvragen snel op', aldus een woordvoerster.
Tijdens en rondom de poulewedstrijden betalen adverteerders 19.000 tot 97.000 euro voor een spotje van 30 seconden, afhankelijk van het moment. Zo zal een spotje in de rust meer kosten dan zendtijd tijdens de nabeschouwing. Tijdens de finale lopen de bedragen op van 35.000 euro tot 115.000 euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMocht Nederland, dat zaterdag aftrapt tegen Denemarken, onverhoopt uit het toernooi vliegen, dan worden de bedragen met terugwerkende kracht naar beneden bijgesteld, aldus de STER. De reclametijd vindt volgens de STER gretig aftrek ondanks de crisis, omdat het evenement een enorm bereik heeft onder het Nederlandse publiek. Er kijken ongeveer net zo veel mannen als vrouwen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid