Overslaan en naar de inhoud gaan

STER-reclames EK lijden niet onder crisis

De vraag naar reclameminuten tijdens het EK lijdt niet onder de economische crisis, maar is wel wat later op gang gekomen. Dat meldt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel de nog geen precieze cijfers kan geven, is de vraag vergelijkbaar met het kampioenschap van 2008, vlak voordat de crisis toesloeg in Nederland. 'We merken wel dat adverteerders de kat uit de boom hebben gekeken, maar nu de Oranjekoorts oploopt, loopt ook het aantal aanvragen snel op', aldus een woordvoerster.

related partner content for mobile comes here

Tijdens en rondom de poulewedstrijden betalen adverteerders 19.000 tot 97.000 euro voor een spotje van 30 seconden, afhankelijk van het moment. Zo zal een spotje in de rust meer kosten dan zendtijd tijdens de nabeschouwing. Tijdens de finale lopen de bedragen op van 35.000 euro tot 115.000 euro.

Mocht Nederland, dat zaterdag aftrapt tegen Denemarken, onverhoopt uit het toernooi vliegen, dan worden de bedragen met terugwerkende kracht naar beneden bijgesteld, aldus de STER. De reclametijd vindt volgens de STER gretig aftrek ondanks de crisis, omdat het evenement een enorm bereik heeft onder het Nederlandse publiek. Er kijken ongeveer net zo veel mannen als vrouwen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in