Breedband biedt nieuwe kansen voor webportals


Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau heeft meer dan 43 procent van de huishoudens in de VS een breedbandverbinding, en zal 80 procent van de huishoudens in 2010 op een dergelijke verbinding zijn overgegaan.
Volgens Jupiter zoeken consumenten met een breedbandverbinding vooral naar entertainment, willen ze persoonlijke pagina’s, geavanceerde communicatie en op maat gemaakte content. En dat is koren op de molen van allerlei portals en contentsites, die nu volop kunnen experimenteren met animatie, flash, multimedia, gepersonaliseerde content en RSS, om zo een graantje mee te kunnen pikken.
AOL bijvoorbeeld. De provider verliest veel abonnees, maar bouwt zijn portal op dit moment om naar een heuse breedbandportal. De betaversie van deze nieuwe AOL.com is al in de lucht. AOL hoopt onder andere op een vroege voorsprong in gepersonaliseerde RSS-feeds. AOL News en AOL Music zijn al voorbeelden van de manier waarop AOL in de toekomst wil communiceren met het publiek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid