Overslaan en naar de inhoud gaan

Benetton steunt werklozen

(IT) Benetton staat bekend om maatschappijkritische reclamecampagnes. Nu ze het thema jeugdwerkloosheid aansnijden, verbinden ze de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste adem van een aidspatiënt, zoenende wereldleiders, de bebloede eerste kreet van een pasgeboren baby: Benetton gaat de controverse niet uit de weg. Dit keer kiest het modemerk voor de werkloze generatie als thema. En voor het eerst zit er een concrete actie vast aan de communicatiecampagne, verzorgd door Fabrica en 72andSunny Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Unemployee
‘Unemployee of the Year’ is een imagocampagne om de vele werkloze jongeren een hart onder de riem te steken en tegelijkertijd met geld te ondersteunen. Iedereen onder de 30 zonder werk maar met een goed idee kan sponsoring winnen voor projecten die de gemeenschap ten goede komen. Bezoekers van de speciale stemmen op de projectvoorstellen.

Unhate
De Unhate Foundation, opgericht naar aanleiding van de controversiële , sponsort de 100 winnende projecten met elk 5000 euro. Jeugdwerkloosheid is een onderwerp waar bedrijven zich niet graag mee bezig houden, aldus Benettons Gianluca Pastore in M&M. ‘Daarom doen wij het. Ik ben heel benieuwd met wat voor een projecten de jonge generatie zal komen.’

Leed
Benneton kreeg vaak als kritiek dat het munt zou slaan uit het leed van anderen. Nu wordt er voor het eerst geld geïnvesteerd. Al staat de 500.000 euro die te winnen is voor de ‘Unemployees of the Year’ in scherp contrast met de 20 miljoen euro reclamegeld die Benetton in de communicatie steekt.

bron:

Unemployee of the Year – bureau: 72andSunny Amsterdam & Fabrica

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in