Benetton steunt werklozen
De laatste adem van een aidspatiënt, zoenende wereldleiders, de bebloede eerste kreet van een pasgeboren baby: Benetton gaat de controverse niet uit de weg. Dit keer kiest het modemerk voor de werkloze generatie als thema. En voor het eerst zit er een concrete actie vast aan de communicatiecampagne, verzorgd door Fabrica en 72andSunny Amsterdam.
Unemployee
‘Unemployee of the Year’ is een imagocampagne om de vele werkloze jongeren een hart onder de riem te steken en tegelijkertijd met geld te ondersteunen. Iedereen onder de 30 zonder werk maar met een goed idee kan sponsoring winnen voor projecten die de gemeenschap ten goede komen. Bezoekers van de speciale actiesite stemmen op de projectvoorstellen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Unhate
De Unhate Foundation, opgericht naar aanleiding van de controversiële Unhate-campagne, sponsort de 100 winnende projecten met elk 5000 euro. Jeugdwerkloosheid is een onderwerp waar bedrijven zich niet graag mee bezig houden, aldus Benettons Gianluca Pastore in M&M. ‘Daarom doen wij het. Ik ben heel benieuwd met wat voor een projecten de jonge generatie zal komen.’
Leed
Benneton kreeg vaak als kritiek dat het munt zou slaan uit het leed van anderen. Nu wordt er voor het eerst geld geïnvesteerd. Al staat de 500.000 euro die te winnen is voor de ‘Unemployees of the Year’ in scherp contrast met de 20 miljoen euro reclamegeld die Benetton in de communicatie steekt.
bron: M&M
Unemployee of the Year – bureau: 72andSunny Amsterdam & Fabrica
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid