Miss Etam meest klantvriendelijke bedrijf
Bijna 3000 consumenten kozen voor de retailer. Als tweede en derde eindigden elektronicaketen Expert en de vakantieparken van Landal GreenParks. Vertrouwde namen van voorgaande jaren als Gall & Gall, Etos en Hema vallen dit jaar buiten de top 10.
Bij de verkiezing door marktonderzoeker MarketResponse werd gelet op vijf 'gouden regels': wees beschikbaar, kom beloftes na, doe niet moeilijk, geef fouten toe en val klanten niet onnodig lastig.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpvallend is volgens de onderzoekers dat de gemiddelde score op klantvriendelijkheid dit jaar met 7,6 iets lager ligt dan vorig jaar (7,7). Alleen Ikea en EMTÉ Supermarkten weten zich hieraan te onttrekken en laten een positieve ontwikkeling zien. De teruggang in de klantvriendelijkheid is met name terug te zien in de beschikbaarheid van deskundig personeel. Dit is veruit het belangrijkste component binnen klantvriendelijkheid, maar wordt dit jaar duidelijk minder goed beoordeeld.
Het lijkt er op dat de economische crisis ook zijn tol eist bij de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven en dat bedrijven minder snel investeren in trainingen en cursussen klantbejegening. Directeur Willem Brethouwer van MarketResponse noemt dat 'helemaal fout. Want met vriendelijk en deskundig personeel kun je klanten juist vasthouden en dus je omzet verhogen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid