Overslaan en naar de inhoud gaan

Miss Etam meest klantvriendelijke bedrijf

Consumenten hebben modeketen Miss Etam gekozen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 3000 consumenten kozen voor de retailer. Als tweede en derde eindigden elektronicaketen Expert en de vakantieparken van Landal GreenParks. Vertrouwde namen van voorgaande jaren als Gall & Gall, Etos en Hema vallen dit jaar buiten de top 10.

related partner content for mobile comes here

Bij de door marktonderzoeker MarketResponse werd gelet op vijf 'gouden regels': wees beschikbaar, kom beloftes na, doe niet moeilijk, geef fouten toe en val klanten niet onnodig lastig.

Opvallend is volgens de onderzoekers dat de gemiddelde score op klantvriendelijkheid dit jaar met 7,6 iets lager ligt dan vorig jaar (7,7). Alleen Ikea en EMTÉ Supermarkten weten zich hieraan te onttrekken en laten een positieve ontwikkeling zien. De teruggang in de klantvriendelijkheid is met name terug te zien in de beschikbaarheid van deskundig personeel. Dit is veruit het belangrijkste component binnen klantvriendelijkheid, maar wordt dit jaar duidelijk minder goed beoordeeld.

Het lijkt er op dat de economische crisis ook zijn tol eist bij de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven en dat bedrijven minder snel investeren in trainingen en cursussen klantbejegening. Directeur Willem Brethouwer van MarketResponse noemt dat 'helemaal fout. Want met vriendelijk en deskundig personeel kun je klanten juist vasthouden en dus je omzet verhogen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in