Overslaan en naar de inhoud gaan

Reisbureaus online profiteren van positiviteit

Reisbureaus profiteren volgens Clipit mee van het karakter van sociale media: laat zien dat je gelukkig bent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reisbureaus gaan hier slim mee om, concludeert Clipit op basis van onderzoek.

related partner content for mobile comes here

In online en sociale media wordt het meest geschreven over Corendon. Deze reisaanbieder voert de lijst aan met 2.563 online en socialemediaberichten in twee maanden tijd. Op de voet gevolgd door Expedia, waarvoor 2.554 berichten werden gevonden. D-reizen volgt met enige afstand, namelijk 1.386 berichten. Clipit: ‘Ondanks die afstand weet D-reizen wel een positief beeld neer te zetten, met 82 procent aan positieve berichtgeving’.

Veel kansen
Maar de hele reisbranche scoort hoog als het gaat om positiviteit. Volgens Clipit liggen er veel kansen in sociale media voor het delen van al die positiviteit.
Clipt ziet vooral veel tweets over acties waarbij reizen worden aangeboden voor spotprijzen.

Het onderzoeksbureau vindt de tweets ‘positieve pr voor reisbranches op plaatsen waar een gemiddeld merk van droomt’.

Hoewel de berichtgeving positief is, blijft de branche volgens Clipit nog wel achter op andere branches in aantal berichten.

De aantallen zijn niet tot weinig gestegen ten opzichte van 2010. Het bureau is van mening dat de uitdaging voor reisbranches in de toekomst ligt bij de originaliteit van social campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in