Reisbureaus online profiteren van positiviteit


Reisbureaus gaan hier slim mee om, concludeert Clipit op basis van onderzoek.
In online en sociale media wordt het meest geschreven over Corendon. Deze reisaanbieder voert de lijst aan met 2.563 online en socialemediaberichten in twee maanden tijd. Op de voet gevolgd door Expedia, waarvoor 2.554 berichten werden gevonden. D-reizen volgt met enige afstand, namelijk 1.386 berichten. Clipit: ‘Ondanks die afstand weet D-reizen wel een positief beeld neer te zetten, met 82 procent aan positieve berichtgeving’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Veel kansen
Maar de hele reisbranche scoort hoog als het gaat om positiviteit. Volgens Clipit liggen er veel kansen in sociale media voor het delen van al die positiviteit.
Clipt ziet vooral veel tweets over acties waarbij reizen worden aangeboden voor spotprijzen.
Het onderzoeksbureau vindt de tweets ‘positieve pr voor reisbranches op plaatsen waar een gemiddeld merk van droomt’.
Hoewel de berichtgeving positief is, blijft de branche volgens Clipit nog wel achter op andere branches in aantal berichten.
De aantallen zijn niet tot weinig gestegen ten opzichte van 2010. Het bureau is van mening dat de uitdaging voor reisbranches in de toekomst ligt bij de originaliteit van social campagnes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid