Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxe cosmeticamerken zetten massaal mobiel in

Voor veel cosmetica merken was mobiel inzetten enkele jaren geleden nog een 'no go area'. Veel van deze merken waren op gebied van media…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik heb 6 jaar geleden wel eens de marketingmanager van een groot parfummerk gesproken, die toen aangaf mobile pressence geen hoge prioriteit te geven. Volgens hem kwam wat het merk wilde uitstralen niet goed naar voren op de toen nog kleine mobiele schermen.

related partner content for mobile comes here

Times are changing: veel van deze merken zijn nu wel mobiel te vinden; vooral op iPad en iPhone. Zeker met huidige kraakheldere retina schermen doet mobile niet onder bij de glanzende advertenties in luxe glossys.

Enkele zeer recente voorbeelden zijn bijvoorbeeld My L'Oreal Mirror, waarbij je door middel van de Siri-achtige ingebouwde voice recognizing feature vragen kan stellen aan een beauty advisor.
;" title="MobileMarketingNl#5782697144613006530&;">


De gratis app van de Amerikaanse tak van L'Oreal is te downloaden.
;" title="MobileMarketingNl#5782697235235786450&;">

Voor haarkleuring is in juli er een 'mobiele haarkleur adviseur' op de markt gekomen. Hoe het werkt? De gebruiker scant met haar telefoon de barcode op het doosje van de L'Oréal-haarkleuring (van de schuim tot de vloeibare variant) en krijgt binnen no time informatie over het product en persoonlijk advies. Je kunt dan ook invullen wat voor resultaat je wilt bereiken en waar de kleuring aan moet voldoen
De My L’Oréal Colorist app is te downloaden.

Lancôme (ook al weer een onderdeel van het machtige L'Oreal) heeft deze week voor haar nieuwe geur de La Vie est Belle app uitgebracht, waarin oa eenvoudige fototoepassing is ingebouwd en waar je meer informatie kan vinden over de filosofie van Lancôme en haar producten. De app is te downloaden.

Branches zoals Automotive hebben Mobile reeds volledig in hun marketingmix geadopteerd. Het lijkt er op dat dit ook bij de cosmetica gaat gebeuren.

MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in