Luxe cosmeticamerken zetten massaal mobiel in
Ik heb 6 jaar geleden wel eens de marketingmanager van een groot parfummerk gesproken, die toen aangaf mobile pressence geen hoge prioriteit te geven. Volgens hem kwam wat het merk wilde uitstralen niet goed naar voren op de toen nog kleine mobiele schermen.
Times are changing: veel van deze merken zijn nu wel mobiel te vinden; vooral op iPad en iPhone. Zeker met huidige kraakheldere retina schermen doet mobile niet onder bij de glanzende advertenties in luxe glossys.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Enkele zeer recente voorbeelden zijn bijvoorbeeld My L'Oreal Mirror, waarbij je door middel van de Siri-achtige ingebouwde voice recognizing feature vragen kan stellen aan een beauty advisor.
#039;" title="MobileMarketingNl#5782697144613006530'">
De gratis app van de Amerikaanse tak van L'Oreal is hier te downloaden.
#039;" title="MobileMarketingNl#5782697235235786450'">
Voor haarkleuring is in juli er een 'mobiele haarkleur adviseur' op de markt gekomen. Hoe het werkt? De gebruiker scant met haar telefoon de barcode op het doosje van de L'Oréal-haarkleuring (van de schuim tot de vloeibare variant) en krijgt binnen no time informatie over het product en persoonlijk advies. Je kunt dan ook invullen wat voor resultaat je wilt bereiken en waar de kleuring aan moet voldoen
De My L’Oréal Colorist app is hier te downloaden.
Lancôme (ook al weer een onderdeel van het machtige L'Oreal) heeft deze week voor haar nieuwe geur de La Vie est Belle app uitgebracht, waarin oa eenvoudige fototoepassing is ingebouwd en waar je meer informatie kan vinden over de filosofie van Lancôme en haar producten. De app is hier te downloaden.
Branches zoals Automotive hebben Mobile reeds volledig in hun marketingmix geadopteerd. Het lijkt er op dat dit ook bij de cosmetica gaat gebeuren.
MobileMarketing.nl 2012
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid