Overslaan en naar de inhoud gaan

'10% van mediabudget zou voor mobiel moeten zijn'

Begin deze maand heb ik in een artikel geschreven dat -ondanks dat mobile een hot topic is- de mobile advertising inzet door mediabureau's…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin deze maand heb ik in een artikel geschreven dat -ondanks dat mobile een hot topic is- de mobile advertising inzet door mediabureau's en adverteers momenteel nog wel wat beperkt is (zie ). Beetje bij beetje wordt mobiel al meer ingezet, maar een vast onderdeel van een mediaplan is het zeker nog niet.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar werd in een Amerikaans onderzoek de media budgetten vergeleken met met de gemiddelde tijdsbesteding per medium. Hierin kwam onderandere goed naar voren dat er momenteel vooral bij print er een scheefgroei is tussen ingezette mediabudgetten (dagbladen 9,7% /magazines 15%) en de gemiddelde tijdsbesteding (dagbladen 2,8% /magazines 4%) hiervan. Kortom: veel advertenties, maar weing eyeballs.
Onderzoek tijdsbesteding vs advertentiebudget
;" title="MobileMarketingNl#5782564354822216354&;">


Na Finland heeft Nederland wereldwijd het hoogste aantal tijdschiften per hoofd van de bevolking, dus grote kans dat hierin het verschil tussen ingezette advertentiebudgetten en de tijdsbesteding nog meer uit elkaar staat. In ieder geval een schil contrast wanneer je kijkt naar de gemiddelde tijdsbesteding (10,9%) van mobiele media en het aandeel van ingezette budgetten (0,9%). Kortom: media wordt mobiel flink geconsumeerd, maar advertenties zijn er in beperkte mate te zien.
Wanneer je de term :'Advertisers go where the consumers are' letterlijk zou toepassen houdt dit in dat zo'n 10 procent van de mediabudggetten op mobiel ingezet zouden moeten worden.
Uiteraard gaat het hier om een Amerikaans onderzoek, maar als we deze percentages naast de totale in Nederland ingezette netto media bestedingen van € 4,925 miljard neerleggen, komen we op een duizelingwekkend bedrag van € 500 miljoen uit.

Uiteraard zijn er nog andere factoren die de media inzet bepalen, maar dit biedt wel mogelijkheden tot een interessante discussie.

MobileMarketing.nl 2012

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in