Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn test robot-super waar je alleen nog je boodschappen hoeft te pakken

Pilot-store op Schiphol met volledig digtaal winkelen. Klant hoeft alleen zijn tas te vullen, en bon te checken, en zelfs dat niet.
De digitale test-super
De digitale test-super

Albert Heijn test twee maanden lang op Schiphol een nieuw concept, een robotsupermarkt waar de klant alleen zijn boodschappen in zijn tas hoeft te doen. De rest gaat vanzelf; scannen is niet nodig en de boodschappen worden vanzelf van de rekening afgeschreven. Zelfs hallo of dag te zeggen is niet nodig, er is geen AH-medewerker te vinden in de robot-super.

related partner content for mobile comes here

In het concept scant de klant zijn betaalpas of smartphone om de deur te openen. Vervolgens pakt hij of zij de gewenste producten en stopt ze in de tas.

Het robotsysteem weet precies welke producten waar staan en herkent de klant aan zijn bewegingen en gedrag. Camera’s boven de schappen zien wat word gepakt, zelfs met welke hand, slimme schappen registreren wat er wordt gepakt en eventueel teruggezet. 

De boodschappen worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen bij de uitgang hun aankopen nog controleren voordat ze op een betaalknop drukken en de winkel verlaten. De rekening wordt direct afgeschreven.

In september begon Albert Heijn de proef met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel, die samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING werd ontwikkeld, maakt niet alleen het boodschappen doen heel makkelijk. Door het autonome karakter kan de winkel plug and play neergezet worden op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel.

De digitale winkel van 14m2 tot en met eind januari 2020 staat op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza, een testlocatie met veel passanten. De openingstijden zijn van 08.00 tot 20.00 uur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in