Albert Heijn gaat de Bonuskaart nu echt gebruiken
Dit voorjaar begint Albert Heijn met een voordeelprogramma getiteld Mijn Bonus.
Het is de bedoeling dat een grote groep Bonuskaartgebruikers ‘extra wordt gewaardeerd en de supermarkt ‘wil hen bedanken met aanbiedingen op maat’. De doelstelling is om het voordeelprogramma uiteindelijk voor alle Bonuskaartgebruikers beschikbaar te maken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe supermarkt noemt het zelf ‘een nieuwe stap in de persoonlijke benadering van klanten’.
Woordvoerder Rianne van der Sar: ‘Albert Heijn wil een persoonlijke supermarkt zijn en inspelen op klantbehoeften – op lokaal, maar ook op individueel niveau.’
De Bonuskaart bestaat al sinds 1998, maar consumenten hoeven geen NAW-gegevens op te geven om een Bonuskaart te kunnen gebruiken. En wie geen Bonuskaart bij zich heeft, kan bij de kassa soms een extra kaart die bij de caissière ligt, gebruiken, of van een andere klant. Met die Bonuskaart kan iedereen bij Albert Heijn korting krijgen op diverse producten.
Albert Heijn wil met Mijn Bonus de klantgegevens dus beter in kaart krijgen.
Wat houdt Mijn Bonus in?
Het omvat aanbiedingen op een aantal producten waarvan Albert Heijn op basis van Bonuskaartgegevens weet dat de klant die regelmatig koopt. Daarnaast ontvangen klanten aanbiedingen voor producten waarvan Albert Heijn verwacht dat die goed aansluiten bij de wensen van de klant. Klanten krijgen iedere vier weken een overzicht van de aanbiedingen thuisgestuurd. De aanbiedingen worden aan de Bonuskaart van de klant gekoppeld. De klant hoeft geen coupons mee te nemen naar de winkel maar ontvangt de korting automatisch bij het gebruik van zijn Bonuskaart bij de kassa.
Mijn Bonus wordt vanaf begin 2012 in meerdere fases ingevoerd. De eerste groep klanten kan dus in het voorjaar van 2012 gebruik maken van Mijn Bonus.
Rianne van der Sar: ‘We zijn gefaseerd begonnen. Eerst met 300.000 Bonuskaarthouders.’ Gefaseerd, omdat dan op tijd eventuele kinderziektes in het systeem konden worden aangepakt. De volgende stap is één miljoen Bonuskaarthouders. Van de Sar: ‘Klanten krijgen een brief met info en de vraag om hun gegevens te checken’.
Privacy hoeft volgens Van der Sar geen groot probleem te zijn: ‘Consumenten kunnen anonieme kaarten blijven gebruiken en hun kaart ook gewoon omzetten naar de anonieme versie.’
De supermarkt is naar eigen zeggen de eerste Nederlandse supermarkt die op deze manier aanbiedingen aan de klant gaat doen.
Het doel van Albert Heijn is om uiteindelijk zeven miljoen klanten te bedienen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid