Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold kondigt on- en offline strategie aan

Ahold wil de komende vijf jaar extra groei realiseren door meer internetverkopen en het ontwikkelen van nieuwe initiatieven om klanten te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het supermarktconcern wil ook 150 nieuwe zogenoemde gemakswinkels openen in Europa en ten minste 50 supermarkten in België. Zo meldde Ahold deze maandagochtend, bij de presentatie van de nieuwe strategie.

related partner content for mobile comes here

Ahold hoopt met extra klantbinding-initiatieven de omzetgroei met 1 à 2 procent extra kunnen verhogen. En de onlineverkopen moeten in 2016 anderhalf miljard euro gaan opbrengen, drie keer zo veel als nu. Ahold , een e-commerce zwaargewicht die eerder voor Tesco werkte.

Ahold start volgend jaar met een test, waarbij klant boodschappen online bestellen en later bij een afhaalpunt kunnen ophalen.

Maar er wordt ook bespaard: de komende drie jaar 350 miljoen euro. De besparingen wil Ahold weer in het bedrijf steken. Dat geld wordt onder meer gebruikt om het 'retailmodel' van Ahold wereldwijd toe te passen. Het gaat om het versterken van de loyaliteit van de klant, investeren in eigen merkproducten en de ontwikkeling van nieuwe winkelformules. Zo wil Ahold de eigen merkproducten in de VS versterken.

Bron: Financiële Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in