Ahold kondigt on- en offline strategie aan
Het supermarktconcern wil ook 150 nieuwe zogenoemde gemakswinkels openen in Europa en ten minste 50 supermarkten in België. Zo meldde Ahold deze maandagochtend, bij de presentatie van de nieuwe strategie.
Ahold hoopt met extra klantbinding-initiatieven de omzetgroei met 1 à 2 procent extra kunnen verhogen. En de onlineverkopen moeten in 2016 anderhalf miljard euro gaan opbrengen, drie keer zo veel als nu. Ahold nam daarvoor de Amerikaan Roy Pertucci aan, een e-commerce zwaargewicht die eerder voor Tesco werkte.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAhold start volgend jaar met een test, waarbij klant boodschappen online bestellen en later bij een afhaalpunt kunnen ophalen.
Maar er wordt ook bespaard: de komende drie jaar 350 miljoen euro. De besparingen wil Ahold weer in het bedrijf steken. Dat geld wordt onder meer gebruikt om het 'retailmodel' van Ahold wereldwijd toe te passen. Het gaat om het versterken van de loyaliteit van de klant, investeren in eigen merkproducten en de ontwikkeling van nieuwe winkelformules. Zo wil Ahold de eigen merkproducten in de VS versterken.
Bron: Financiële Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid