Overslaan en naar de inhoud gaan

'Consument wil online én offline winkelen'

Lang niet alles wordt online beslist en aangeschaft, blijkt uit een onderzoek van ABN Amro en CBW Mitex.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stijgende tendens van puur online kopen is niet meer. Consumenten willen zowel een fysieke als online winkel. Zij willen daarmee zelf bepalen wat ze waar, wanneer en hoe kopen. Cross channel retail is dé toekomst, zo voorspellen ABN Amro en CBW Mitex in hun sectorrapport over retail.

related partner content for mobile comes here

Hoewel de online verkoopcijfers nog steeds spectaculair zijn, moeten retailers volgens ABN Amro de offline kanalen zeker niet vergeten. Echt onderscheidend kun je volgens de bank namelijk vooral zijn in een ‘stenen’ winkel. Ook moeten retailers en fabrikanten meer en meer gaan samenwerken.

In 2015 is cross channel retail verantwoordelijk voor 54,1% van de verkopen. De online kopers van dit moment geven aan de fysieke winkel meer te gaan opzoeken. Hierdoor daalt het aandeel van pure online kopers van 10,4% naar 8,8%. De voorkeur voor uitsluitend online kopen is niet leeftijdsgebonden.

‘Onderscheidend zijn is vooral mogelijk in een fysieke winkel. Bij het online shoppen kiest de consument grotendeels voor gemak: shoppen wanneer je maar wilt, eenvoudig prijzen vergelijken. Maar in de fysieke winkel kun je het onderscheid echt ondergaan. Beleving en goed personeel dat deskundig adviseert zijn daarbij heel belangrijke factoren’, zegt sector banker retail Michel Koster.

Het brancherapport is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in