AH zet minst ongezonde productvariant in folder


‘Bij cola bijvoorbeeld kiezen we tot nu toe altijd voor een foto van de Cola Regular met als onderschrift dat de aanbieding ook geldt voor Light', zei commercieel directeur Sander van der Laan van Albert Heijn gisteren tijdens een congres in Utrecht. De supermarktketen wil het straks gaan omdraaien.
Van der Laan: ‘Cola Light dus met als onderschrift dat dit ook geldt voor Regular.' Volgens hem is er geen sprake van betutteling van de klant. ‘Aan de hand van dit voorbeeld moet u begrijpen dat er een dunne lijn loopt tussen vrijheid, verantwoordelijkheid en betutteling. Er is in de AH Bonus slechts plaats om een variant af te beelden.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan der Laan meldde ook dat het keurmerk 'Gezonde Keuze Klavertje' het uitstekend doet. ‘De omzet met het keuzesymbool groeide in 2006 met 23 procent. Ter vergelijking: het totale foodassortiment kende een groei van 9 procent (ANP).'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid