Overslaan en naar de inhoud gaan

AH zet minst ongezonde productvariant in folder

Albert Heijn wil een grote aanpassing doorvoeren in zijn reclamefolders. Het supermarktconcern overweegt om in de folder steeds de minst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Bij cola bijvoorbeeld kiezen we tot nu toe altijd voor een foto van de Cola Regular met als onderschrift dat de aanbieding ook geldt voor Light', zei commercieel directeur Sander van der Laan van Albert Heijn gisteren tijdens een congres in Utrecht. De supermarktketen wil het straks gaan omdraaien.

related partner content for mobile comes here

Van der Laan: ‘Cola Light dus met als onderschrift dat dit ook geldt voor Regular.' Volgens hem is er geen sprake van betutteling van de klant. ‘Aan de hand van dit voorbeeld moet u begrijpen dat er een dunne lijn loopt tussen vrijheid, verantwoordelijkheid en betutteling. Er is in de AH Bonus slechts plaats om een variant af te beelden.'

Van der Laan meldde ook dat het keurmerk 'Gezonde Keuze Klavertje' het uitstekend doet. ‘De omzet met het keuzesymbool groeide in 2006 met 23 procent. Ter vergelijking: het totale foodassortiment kende een groei van 9 procent (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in