Theatermarketing via YouTube
Toneelgroep Amsterdam heeft een eigen kanaal op YouTube om met filmpjes voorstellingen aan de man (m/v) te brengen. Zo hoopt het grootste Nederlandse toneelgezelschap extra publiek te trekken, vooral jongeren. Van de voorstelling Rouw siert Electra zijn drie filmpjes online gezet, van Tragediedat deze week in premiere ging, ook eentje.
NRC Handelsblad publiceerde gisteren een aardig artikel over marketing van kunst op YouTube. Ook het Rijksmuseum en het MoMa komen aan bod.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet is geschreven door Ron Rijghard, die op de NRC-site ook een selectie van de beste kunstfilms van Youtube publiceert.
O ja, wat er aan ontbrak nog: een verwijzing naar het videokanaal van Toneelroep Amsterdam. YouTube zelf laat ook niet zoeken in haar 'channels', alleen op videofilms. En zo kom je dan wel op het kanaal van Toneelgroep Amsterdam. Bekijk vooral het 'Exploding Flower' filmpje over Tragedie even. Als fan van TGA heb ik het niet nodig, maar het is fraai. Nodigt het ook uit om naar een voorstelling te kijken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid