Overslaan en naar de inhoud gaan

De Volkskrant doet aan 'very local advertising' (en UGC!?)

Nou, dat is gezellig! De Volkskrant komt bij me in de buurt wonen en ik krijg een cadeautje van ze. Vanmiddag zat een speciale 'Hallo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nou, dat is gezellig! komt bij me in de buurt wonen en ik krijg een cadeautje van ze. Vanmiddag zat een speciale 'Hallo Krant, Hallo Buur(t)' krant plus cd-rom bij me in de bus. Het is een speciale uitgave ter gelegenheid van de verhuizing van de Volkskrant naar het . Erg leuk gedaan, meer lokaal kan advertising niet worden volgens mij.

related partner content for mobile comes here

Wat staat er in de speciale krant? Allereerst een woordje van hoofdredacteur Pieter Broertjes. In het Nederlands en in het (gokje) Turks en Marokkaans. Hij doet zelfs een aanzet tot User (of Neighbour?) Generated Content maar dan op the old fashioned way.

"Als we even geen zin hebben of willen bijkomen, lopen we de buurt in. Op zoek naar een eettentje of een leuk café. Of we overdenken onze zonden op een bankje op een pleintje. Dan hopen we u te treffen en een praatje te maken. Wie weet, vertelt u ons iets nieuws en kunnen we erover berichten in de krant. Want zo werkt het namelijk. Nieuws ligt op straat, ook in uw, sorry, onze buurt."

Wij buurtgenoten mogen 'meeschrijven' aan de Volkskrant, super! En we mogen ook nog eens komen kijken. Want Broertjes vervolgt: "We verheugen ons op een nadere kennismaking. Met enige regelmaat gooien we onze deuren open opdat u met eigen ogen kunt zien hoe het toegaat bij een krant als de Volkskrant."

Verder vinden we in de Hallo Buur(t)-special een aantal achtergrondverhalen van de Czaar Peterbuurt en het hippe havengebied, veel korte verhaaltjes over buurtbewoners, mooie luchtfoto's, de oude en nieuwe redactie in beeld en een groot aantal restauranttips in de buurt. Inclusief kortingsbonnen. De introductieaanbieding voor De Volkskrant (2 weken gratis) ontbreekt natuurlijk niet.

Op de cd-rom die erbij zat, staan 12 gesproken columns van Volkskrantcolumnisten en redacteuren als Martin Bril, Frank Kalshoven, Bert Wagendorp, Herman Koch en Paul Onkenhout. Zo krijgen we een beetje een beeld van de krant. Een enkeling uitgezonderd, is bij niet alle schrijvers de tong even scherp als de pen. Maar toch leuk gedaan.

Opvallend is overigens dat de Volkskrant zoveel aandacht besteedt in hun special aan de waarin Init eigenlijk ligt wordt ook besproken maar veel restaurantjes en links naar het 'hippe havengebied'. Dat zal vast met 'postcode+inkomen' te maken hebben. Want over de Czaar Peterbuurt schrijft Wikipedia: "Kleine huishoudens met lage inkomens zijn relatief oververtegenwoordigd, evenals het aantal bewoners van Marokkaanse komaf." De Volkskrant denkt waarschijnlijk meer nieuwe abonnees te vinden bij de yuppen op De Eilanden. En dus trekken ze de twee buurten , zoals de Gemeente ook al eens deed.

Enfin, al met al een leuke geste van de Volkskrant, had ik niet van hen verwacht. Ook Het Parool zit al een hele tijd in Init. Maar zo'n leuk cadeautje heb ik niet van ze gehad destijds. Maar ja, misschien wisten ze al dat ik toch al jaren een abonnement had.

Ben benieuwd of De Volkskrant ons over een tijdje het effect van deze actie (abonnees en kortingsbonnen) kan (en wil) laten weten! Zal dit berichtje door de RSS-reader van de afdeling marketing worden opgepikt? Of ben ik nu weer te positief....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in