Het koopgedrag van jonge consumenten online
Forrester ondervroeg voor het rapport ‘Young Consumers Don't Just Wanna Have Fun Online’ meer dan 7000 consumenten tussen de 12 en 14 jaar oud naar hun online koopgedrag.
De gemiddelde leeftijd waarop jongeren starten met online consumeren’ is 14. Bijna 80 procent is dagelijks online. Meer dan de helft is online op zoek naar productinformatie. Hun geduld is echter snel op, en jongeren willen ook niet te uitgebreid zoeken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaTwee van de drie respondenten zeggen regelmatig iets online te kopen, zoals boeken, kleding en muziek. Ze betalen hiervoor met PayPal, maar voor de grotere aankopen gebruiken ze de betaalkaarten van hun ouders.
Online retailers die jonge consumenten bedienen, moeten volgens Forrester bij de inrichting van hun webwinkel rekening houden met het specifieke online gedrag van hun doelgroep. De winkelomgeving moet volgens de onderzoekers bijvoorbeeld een sociale component hebben, er moet entertainment zijn en het publiek moet zich op engerlei wijze betrokken kunnen voelen.
Zayera Kahn, analist bij Forrester Research, meent dat retailers met een jonge doelgroep tegenwoordig concurreren met social networks als Windows Live Spaces, MySpace en Flickr. Zij adviseert dan ook dat retailers hun nering op een andere manier moeten gaan aanbieden: met humor, een simpele navigatie, het bieden van alternatieve manieren om te betalen, social network-functies in de site verwerken en vooral ook uitbreiden met diensten voor mobiel en mp3-spelers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid