Overslaan en naar de inhoud gaan

Het koopgedrag van jonge consumenten online

Jonge consumenten hebben ander online koopgedrag dan oudere consumenten. Retailers kunnen hier maar beter rekening gaan houden, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester ondervroeg voor het rapport ‘Young Consumers Don't Just Wanna Have Fun Online’ meer dan 7000 consumenten tussen de 12 en 14 jaar oud naar hun online koopgedrag.

related partner content for mobile comes here

De gemiddelde leeftijd waarop jongeren starten met online consumeren’ is 14. Bijna 80 procent is dagelijks online. Meer dan de helft is online op zoek naar productinformatie. Hun geduld is echter snel op, en jongeren willen ook niet te uitgebreid zoeken.

Twee van de drie respondenten zeggen regelmatig iets online te kopen, zoals boeken, kleding en muziek. Ze betalen hiervoor met PayPal, maar voor de grotere aankopen gebruiken ze de betaalkaarten van hun ouders.

Online retailers die jonge consumenten bedienen, moeten volgens Forrester bij de inrichting van hun webwinkel rekening houden met het specifieke online gedrag van hun doelgroep. De winkelomgeving moet volgens de onderzoekers bijvoorbeeld een sociale component hebben, er moet entertainment zijn en het publiek moet zich op engerlei wijze betrokken kunnen voelen.

Zayera Kahn, analist bij Forrester Research, meent dat retailers met een jonge doelgroep tegenwoordig concurreren met social networks als Windows Live Spaces, MySpace en Flickr. Zij adviseert dan ook dat retailers hun nering op een andere manier moeten gaan aanbieden: met humor, een simpele navigatie, het bieden van alternatieve manieren om te betalen, social network-functies in de site verwerken en vooral ook uitbreiden met diensten voor mobiel en mp3-spelers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in