Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezamenlijke persconferenties?

PR-bureau JansenJager organiseerde afgelopen vrijdag de eerste gezamenlijke persconferentie in Utrecht, ‘Primeurs in Première.’ Zes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concept werd door het PR-bureau bedacht, omdat eigenaresse Gwen Jansen, het idee heeft dat journalisten door tijdsdruk steeds hogere eisen stellen aan persconferenties, voordat ze er daadwerkelijk naar toe gaan. In die zin zou de persconferentie ‘dood’ kunnen zijn. Onzin volgens Jansen. Volgens haar zijn het juist waardevolle bijeenkomsten voor journalisten en opdrachtgevers. “Je moet er alleen wel een invulling aan geven die meer op de behoeftes van deze tijd is afgestemd.�?

related partner content for mobile comes here

‘Primeurs in Première’ moest laten zien dat een gezamenlijke persconferentie veel voordelen heeft. Naast een hoog belevingsgehalte en nieuws uit eerste hand, kan de pers gelijk vragen stellen aan aanwezige belangenvertegenwoordigers. Anderzijds hebben de primeurgevers het voordeel dat ze de kosten van de conferentie kunnen delen en er is meer media-aandacht voor hun primeur door het grotere aantal primeurs.

Bureau JansenJager heeft aangegeven een tweede ‘Primeurs in Première’ te willen organiseren wanneer er genoeg animo is. De nu voor de hand liggende vraag is natuurlijk: is dit een goed idee? Hebben gezamenlijke persconferenties de toekomst?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in