Is marketing moeilijk?
Want wat was er aan de hand? Sinds jaar en dag ben ik afnemer van het product Natuurstroom en dat naar volle tevredenheid. Verder geef ik 1x per jaar online mijn meterstanden door en ontvang ik zo af en toe een niet relevante nieuwsbrief inclusief niet relevante aanbiedingen. Maar daar leek verandering in te komen want onlangs vroeg de NUON mij aan te geven in welke producten in geinteresseerd ben en toen heb ik ingevuld 'Natuurstroom' omdat ik inderdaad graag op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen op dat gebied.
Tot zover alles in orde. En nu kreeg ik dus zowaar een aanbieding om over te stappen naar Natuurstroom omdat ik heb aangegeven dat ik daarin geinteresseerd ben.
Maar ik heb het product dus al! Toch neem ik aan dat dat ook ergens in de krochten van het NUON CRM-systeem of in mijn klantprofiel zal staan dat ik al afnemer ben van Natuurstroom. Maar dat heeft allemaal niet mogen baten want de brief kwam toch. En ik werd er niet blij van.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Dat bracht mij op de vraag hoe moeilijk marketing is? En mijn antwoord daarop luidt nog steeds hetzelfde als wat ik al eerder schreef. Het is niet moeilijk wanneer je je boerenverstand maar gebruikt. Want zelfs als je de beschikking hebt over heel veel klantgegevens en een prachtig CRM-systeem, zelfs dan is het blijkbaar mogelijk om- zonder dat boerenverstand- zo te blunderen. Gelukkig zijn er ook bedrijven als
Amazon die wel weten hoe het hoort. Dus ik ga maar gauw mijn laatste Amazon-nieuwsbrief lezen want die staat wel vol met voor mij relevante aanbiedingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid