Overslaan en naar de inhoud gaan

Is marketing moeilijk?

Toen ik gisteren weer eens een onzinnige aanbieding van de NUON in mijn brievenbus vond schoot opeens de vraag door mijn hoofd of marketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want wat was er aan de hand? Sinds jaar en dag ben ik afnemer van het product en dat naar volle tevredenheid. Verder geef ik 1x per jaar online mijn meterstanden door en ontvang ik zo af en toe een niet relevante nieuwsbrief inclusief niet relevante aanbiedingen. Maar daar leek verandering in te komen want onlangs vroeg de NUON mij aan te geven in welke producten in geinteresseerd ben en toen heb ik ingevuld 'Natuurstroom' omdat ik inderdaad graag op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen op dat gebied.

related partner content for mobile comes here

Tot zover alles in orde. En nu kreeg ik dus zowaar een aanbieding om over te stappen naar Natuurstroom omdat ik heb aangegeven dat ik daarin geinteresseerd ben.
Maar ik heb het product dus al! Toch neem ik aan dat dat ook ergens in de krochten van het NUON CRM-systeem of in mijn klantprofiel zal staan dat ik al afnemer ben van Natuurstroom. Maar dat heeft allemaal niet mogen baten want de brief kwam toch. En ik werd er niet blij van.

Dat bracht mij op de vraag hoe moeilijk marketing is? En mijn antwoord daarop luidt nog steeds hetzelfde als wat ik al eerder schreef. Het is niet moeilijk wanneer je je boerenverstand maar gebruikt. Want zelfs als je de beschikking hebt over heel veel klantgegevens en een prachtig CRM-systeem, zelfs dan is het blijkbaar mogelijk om- zonder dat boerenverstand- zo te blunderen. Gelukkig zijn er ook bedrijven als
die wel weten hoe het hoort. Dus ik ga maar gauw mijn laatste Amazon-nieuwsbrief lezen want die staat wel vol met voor mij relevante aanbiedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in