NIGZ begint campagne orgaandonoren


Het gaat om 800.000 mensen in deze leeftijdscategorie. Dat maakte het Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie (NIGZ) maandag bekend. De reclamecampagne die de wervingsactie vergezelt is omgegooid. Dat gebeurde na ontevredenheid van minister Ab Klink (Volksgezondheid), die de reclamefoto's 'onvoldoende gericht' vond. Een 'fors aantal' van de 800.000 folders was al gedrukt en wordt vernietigd, aldus een woordvoerder van het NIGZ.
De campagne is gericht op veertigers omdat mensen in deze leeftijdscategorie meer over het onderwerp nadenken dan anderen, aldus de zegsman. Van de hele bevolking heeft 40 procent zijn wilsbeschikking laten registreren. Jongeren die achttien worden krijgen de brief standaard thuisgestuurd. Dit jaar zijn dat er 200.000. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid