Nut van techniek geeft doorslag bij aankoop


Wat blijkt: de scheidslijn tussen entertainment en communicatiediensten vervaagt sterk door nieuwe technologieën. Convergentie is niet langer een abstracte term, maar de dagelijkse praktijk voor veel consumenten, en daardoor ook voor de media- en telecombedrijven die de consument bedienen.
De marktanalist zegt dit in het rapport ‘2007 Trends to Watch: Media and Broadcasting Technology’. Media- en telecombedrijven volgen hun consumenten, die steeds sneller nieuwe technologieën oppikken, waardoor het medialandschap sterk verandert. De consument bepaalt hierbij volgens Datamonitor zelf of hij nieuwe diensten en technieken in gebruik neemt en kijkt daarbij dus naar het nut en niet naar het 'uiterlijk' van de nieuwe mediatechnieken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSConsumenten zijn op zoek naar meerwaarde en voordeel, of dat nu mobiele televisie is, of iptv, social networks of vormen van online adverteren. Media- en telecombedrijven moeten daarom volgens Datamonitor bij de lancering van nieuwe producten niet alleen maar proberen om de techniek aantrekkelijk neer te zetten; de consument wil juist zien of iets werkt en wil weten of de nieuwe dienst een verbetering is ten opzichte van de oude situatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid