Overslaan en naar de inhoud gaan

Nut van techniek geeft doorslag bij aankoop

Consumenten laten zich bij de aankoop van nieuwe technologieën niet leiden door een mooi plaatje, maar door nut. Nieuwe apparaten moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat blijkt: de scheidslijn tussen entertainment en communicatiediensten vervaagt sterk door nieuwe technologieën. Convergentie is niet langer een abstracte term, maar de dagelijkse praktijk voor veel consumenten, en daardoor ook voor de media- en telecombedrijven die de consument bedienen.

related partner content for mobile comes here

De marktanalist zegt dit in het rapport ‘2007 Trends to Watch: Media and Broadcasting Technology’. Media- en telecombedrijven volgen hun consumenten, die steeds sneller nieuwe technologieën oppikken, waardoor het medialandschap sterk verandert. De consument bepaalt hierbij volgens Datamonitor zelf of hij nieuwe diensten en technieken in gebruik neemt en kijkt daarbij dus naar het nut en niet naar het 'uiterlijk' van de nieuwe mediatechnieken.

Consumenten zijn op zoek naar meerwaarde en voordeel, of dat nu mobiele televisie is, of iptv, social networks of vormen van online adverteren. Media- en telecombedrijven moeten daarom volgens Datamonitor bij de lancering van nieuwe producten niet alleen maar proberen om de techniek aantrekkelijk neer te zetten; de consument wil juist zien of iets werkt en wil weten of de nieuwe dienst een verbetering is ten opzichte van de oude situatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in