Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe neemt de reclamewereld op de hak met een ‘hovering art director' actiefiguur

Je herkent alle clichés in het poppetje
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Iedere designer kent er wel een: een ‘hovering art director’. Zo’n creatieve visionair die steeds weer aan je bureau staat en ongevraagd advies geeft. Adobe neemt de reclameindustrie op de hak met een nieuwe campagne.

related partner content for mobile comes here

Win je eigen actiefiguur
Samen met Achtung! mcgarrybowen organiseert Adobe een wedstrijd met als prijs een pratende ‘Hovering Art Director’. Deze plastic actiefiguur is onderdeel van een campagne van Adobe Stock, de dienst in Creative Cloud die het werk van designers makkelijker moet maken.

Skinny jeans en prijswinnende ideeën


In het poppetje herken je alle clichés van een echte art director: geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans en een notitieboekje vol met prijswinnende ideeën. Hij heeft een ingebouwde speaker en geeft feedback zodra je ‘m aanraakt. Daniël Sytsma, (Hovering) Creative Director bij Achtung! mcgarrybowen: ‘De actiefiguur is eigenlijk een verzameling van alle art directors met wie we ooit hebben samengewerkt.

In het poppetje herken je alle clichés van een echte art director: geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans en een notitieboekje vol met prijswinnende ideeën. Hij heeft een ingebouwde speaker en geeft feedback zodra je ‘m aanraakt. Daniël Sytsma, (Hovering) Creative Director bij Achtung! mcgarrybowen: ‘De actiefiguur is eigenlijk een verzameling van alle art directors met wie we ooit hebben samengewerkt.

Originele en schandalige quotes


Vanaf 8 mei geeft Adobe twee weken lang Hovering Art Director actiefiguren weg aan de meest originele en schandalige quotes. Ontwerpers en creatieven mogen hun favoriete gezegdes insturen via www.hoveringartdirector.com. Een jury van echte ‘hovering art directors’ kiest de winnaars.

www.hoveringartdirector.com. Een jury van echte ‘hovering art directors’ kiest de winnaars.

. Een jury van echte ‘hovering art directors’ kiest de winnaars.

Herkenbare campagne


Sytsma: ‘Het doel was een herkenbare campagne voor de creatieve gemeenschap. We willen laten zien dat Adobe ontwerpers begrijpt. Daarom was het uitgangspunt een herkenbare, alledaagse situatie voor bijna elke designer.’

Sytsma: ‘Het doel was een herkenbare campagne voor de creatieve gemeenschap. We willen laten zien dat Adobe ontwerpers begrijpt. Daarom was het uitgangspunt een herkenbare, alledaagse situatie voor bijna elke designer.’

De actiefiguur is ontworpen door YumYum London en geproduceerd door Studio Sophisti. De creatieven bij ACHTUNG! mcgarrybowen zijn verantwoordelijk voor 19 quotes creatieve wijsheden.

Credits:
Bureau: mcgarrybowen Amsterdam
Creative Director: Daniël Sytsma
Senior Creatives: Jasper Janssen, Niklas Kristensen
Creatives: Michael James Phillips, Bert Marissen, Alexis Jabbour
Design Director: Christian Mezöfi
Account Director: Sven Vening
Strategist: Gerben van der Zwaard
Producers: Esther Kroes, John Gerard, Suzanne Whittaker

Klant: Adobe
Marketing Manager Benelux: Alexander Meyers
Director Campaign Marketing: Patty Nozato
Campaign Marketing Adobe Stock: Christa Heupel
Enterprise Marketing Manager EMEA: Paul van Keeken
Communications Manager Adobe Stock EMEA: Nienke Schipper Pauw
Campaign Marketing Group Manager: Henrik Owenmark
Executive Creative Director: AJ Joseph
Director Advertising and Production: Joel Giullian
Senior Studio Manager: Elizabeth Dessuge
Social Media Manager: Amy Goldstein
Senior PR Manager, DVA and Adobe Stock: Marissa Lee
Senior Copywriter: Daniela Province
Art Director: Celeste Lam

Productie
Director: Sebastian Hedin (Hobby Film)
Editor: Jelmar Hoekstra
Grading & sound design: Ambassadors
Character design & animation: Yum Yum London
Music & sound design: Roy Bemelmans
Website: Egotribe

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in