Adidas en urban art
Adidas profileert zich sterk als streetbrand en sneakermogol. Ze hebben een uiterst stevige marketing machine en ze maken erg goed gebruik van nieuwe media. Hier een voorbeeld van een semi-branded mobiele (iphone) applicatie die mensen, die houden van kunst en streetart, door de straten van Berlijn heen leidt. Verschillende routes kunnen gevolgd worden. De grote musea zijn erin verwerkt maar ook de kleine grafitti werken in de achteraf steegjes. Adidas heeft er haar naam aan verbonden, maar deze is maar heel sporadisch te vinden binnen de applicatie. Naar mijn mening een geweldige manier om je followgroup te bereiken. Gratis content levert loyaliteit op. Zeker als het goed, en niet te commercieel, is verpakt.
Het mooie eraan vind ik dat ze en passant wel de adidas dealers in de route hebben verwerkt. Want wat is het lekker om na een lange dag slenteren even de adidas-winkels binnen te lopen en de nieuwste gympen te passen. De site van urban art guide is behoudend opgezet en inbreng van de bezoekers is mogelijk. Heb je zelf iets gespot dan kun je dat op de site aanmelden en al aanwezige werken kun je beoordelen met een sterrensysteem. Erg UGC-verantwoord allemaal. Mensen kunnen een iphone applicatie gebruiken en hun route uitstippelen. Alle gegevens zijn aanwezig en het geheel wordt ondersteund door prachtige foto's voorzien van uitleg. Het mooie aan het initiatief vind ik de manier waarop het aansluit bij hun core values. Street, urban, art, sports, underground...alles is erin terug te vinden en zoals gezegd met een grote terughoudendheid van het merk zelf. Op 20 maart is met een passend feest de start gevierd in de Dice Club in Berlijn en via iTunes kan de app gratis worden gedownload.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid