Overslaan en naar de inhoud gaan

Suffe producten: de voordeur

Vroeger bestond een deur nog wel eens uit twee delen. Vooral de achterdeur, daar kwamen marskramers en allerhande volk langs. En daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe ‘touwtje’
Nu komen er nog steeds marskramers aan de deur: Albert.nl, TNT, FedEx, UPS maar de deur zit potdicht en we zijn nauwelijks thuis. Een sleutel onder de mat of een touwtje uit de brievenbus is een slecht plan. Een probleem dus. Je bestelt lekker snel een skipak bij Wehkamp maar dan stagneert alles aan de voordeur. Dat moet beter kunnen.

related partner content for mobile comes here

Multi-purpose portal
Een voordeur met toetsenbord, webcam en een veilig afgifteluik zou uitkomst bieden. Noem het een loading dock of service hatch. Als je dan bij Bol.com iets bestelt, geef je de postbode een tijdelijke toegangscode. Die code wissel je natuurlijk regelmatig anders krijg je hangjongeren in je hal.
De postbode kan zo je bestelling in het ‘multi-purpose portal’ zetten. Als je thuiskomt, haal je het er aan de andere kant weer uit. Ook kan de postbode een boodschap inspreken. De toegangscode scheelt je briefjes in de bus, een trip naar het postkantoor of aanbellen bij de buren. Zo’n handige code maakt ook een sleutel overbodig. De code kun je in je horloge of trouwring laten laseren. Een Iris-scan kan natuurlijk ook, zo hoef je helemaal nergens meer over na te denken.

Beeld Pepijn Barnard/Art Associates

Eten uit de deur
Eten uit je eigen deur is super. Je belt vanaf je werk het Sushi Paleis en betaalt elektronisch. Je besteling wordt bezorgd. Het service hatch kan een cool- of hotbox hebben die je met je Blackberry op afstand kunt besturen, zo blijft de sushi lekker koel en de pizza lekker warm. Als je na drie kwartier thuiskomt, kun je meteen aanvallen. Hoe efficiënt.

De nieuwe voordeur heeft natuurlijk een webcam die aanslaat bij beweging. Dat is veilig en zo kun je op je werk zien wie er aan de deur klopt, Sinterklaas of de deurwaarder. En het geluid van de bel? Iets natuurlijks, fluitende vogels of een blaffende hond (der hund belt immers). De kat kan als vanouds door ‘the cat hatch’, een zendertje in zijn halsband had-ie namelijk al.

In de serie ‘Suffe Producten’ laat Reyn Jongenelen in Tijdschrift voor Marketing (en nu ook op MolBlog.nl) op luchtige wijze zijn blik gaan over kansen in de markt voor verstofte producten. Wat ze nodig hebben is een slimme herpositionering, een nieuwe emotie en een interessante marktpositie.
Heef u ook een suf product? Een frisse blik doet wonderen. Soms.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in