Overslaan en naar de inhoud gaan

'CMC-lobby gestructureerder aanpakken'

Een meer gestructureerde aanpak van de belangenbehartiging van de sector. Dat is wat de nieuwe directeur van het CMC (Centrum voor Merk en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van Engelshoven, sinds vorige week in dienst bij het CMC, erkent dat de werkwijze voorheen niet ‘heel gestructureerd’ was: ‘Verschillende mensen zijn nu met belangenbehartiging bezig vanuit de verschillende achterbannen. Dat gaan we nu veranderen. Waar gaan we onze pijlen op richten, en met welke boodschap?’

related partner content for mobile comes here

Van Engelshoven is sinds twee jaar voorzitter van D66 en in het dagelijks leven partner bij corporate communicatieadviesbureau Dröge & van Drimmelen. Eerder was ze ook directeur van de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik. De functie van CMC-directeur bekleedt ze twee dagen per week. Met de komst van Van Engelshoven wordt een CMC ‘nieuwe stijl’ neergezet. Van Engelshoven: ‘Als je een goede belangenorganisatie wil zijn, moet je onder de lobbyactiviteiten van CMC-voorzitter Hans Hillen een stevige structuur leggen. Je moet snel kunnen schakelen met de achterbannen en continu gesprekspartner zijn op allerlei fora.’

Feitelijk volgt ze partijgenoot Bert Bakker op, die in oktober 2007 als ad interim-directeur werd aangesteld om het CMC ‘verder te professionaliseren’. Hillen zei toen: ‘Bakker gaat het CMC steviger in de steigers zetten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in