'CMC-lobby gestructureerder aanpakken'
Van Engelshoven, sinds vorige week in dienst bij het CMC, erkent dat de werkwijze voorheen niet ‘heel gestructureerd’ was: ‘Verschillende mensen zijn nu met belangenbehartiging bezig vanuit de verschillende achterbannen. Dat gaan we nu veranderen. Waar gaan we onze pijlen op richten, en met welke boodschap?’
Van Engelshoven is sinds twee jaar voorzitter van D66 en in het dagelijks leven partner bij corporate communicatieadviesbureau Dröge & van Drimmelen. Eerder was ze ook directeur van de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik. De functie van CMC-directeur bekleedt ze twee dagen per week. Met de komst van Van Engelshoven wordt een CMC ‘nieuwe stijl’ neergezet. Van Engelshoven: ‘Als je een goede belangenorganisatie wil zijn, moet je onder de lobbyactiviteiten van CMC-voorzitter Hans Hillen een stevige structuur leggen. Je moet snel kunnen schakelen met de achterbannen en continu gesprekspartner zijn op allerlei fora.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisFeitelijk volgt ze partijgenoot Bert Bakker op, die in oktober 2007 als ad interim-directeur werd aangesteld om het CMC ‘verder te professionaliseren’. Hillen zei toen: ‘Bakker gaat het CMC steviger in de steigers zetten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid