Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN wijzigt naam Advertising Design Creativity the Netherlands

Naast de wijziging van de naam vernieuwt ADCN ook zijn identiteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Art Directors Club Nederland wijzigt haar naam officieel in ADCN – Advertising Design Creativity the Netherlands. De nieuwe naam sluit volgens ADCN beter aan bij de huidige ambitie en scope – het maximaliseren van creativiteit in advertising en design in Nederland. De ADCN zegt hieraan te werken met verschillende creatieve disciplines. &;We staan open voor iedereen die wil bijdragen aan de nieuwe missie – het ontwikkelen van het beste creatieve collectief ter wereld.&;

related partner content for mobile comes here

In een nadere toelichting zegt de managing director van ADCN, Dinesh Sonak: &;Wij zijn een club voor de ontwikkeling en promotie van creative excellence, talent en craft. En ons domein blijft advertising en, nadrukkelijker, design. Om in het marketing- en communicatievak tot innovatieve oplossingen te komen moet je samenwerken met andere disciplines. Daarom gaan wij in Club ADCN bijvoorbeeld actiever aan de slag met marketing en brand managers om meer creatieve cultuur en creatief leiderschap te kweken. Wij willen het platform zijn voor creativiteit in Nederland. De nieuwe invulling van onze naam verenigt onze diverse leden en partners en verbindt onze roots met onze toekomst. Met behoud van het sterke ADCN merk.&;

Tijdens de Lampen Awards Show in Paradiso presenteerde ADCN-voorzitter Lode Schaeffer ook een nieuwe visuele identiteit, ontworpen door Paul Postma en Jacques Koeweiden. De ontwerpers zijn op uitnodiging van ADCN-bestuurslid Joris van Elk speciaal weer bij elkaar gekomen.

Postma en Koeweiden over het ontwerp: &;Wij wilden het idee van de lamp en de initialen behouden, maar van een nieuwe betekenis voorzien. Het doel was om een iconisch logo te ontwerpen dat medium-onafhankelijk en flexibel toepasbaar is. De gouden top staat voor de zoektocht naar het beste creatieve werk.&;

Ontwerp: Paul Postma en Jacques Koeweiden
Film: Sander van Dijk (Buck, New York) en Massive Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in