Overslaan en naar de inhoud gaan

94% van retailers moddert aan met omnichannel

Het overgrote deel van de retailers worstelt met de implementatie van hun omnichannelstrategie. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omnichannel mag dan de toekomst zijn, zo valt ook te lezen in de coverstory van de laatste Adformatie, toch laat de uitvoering van de meeste retailers nog te wensen over. Dat blijkt uit onderzoek onder meer dan 1.500 multi-channel shoppers en 256 besluitnemers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Het onderzoek is een initiatief van Accenture en SAP-onderneming hybris software en werd uitgevoerd door Forrester Consulting. 

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek &;Customer Desires versus Retailer Capabilities: Minding the Omni-Channel Commerce Gap&; blijkt onder andere dat retailers omnichannel zien als een manier om zich van concurrenten te onderscheiden, maar dat 94 procent tegen moeilijkheden aanloopt bij de integratie van omnichannel in het bedrijf. 

Ook blijkt uit het onderzoek dat consumenten verwachten dat retailers hen een omnichannel ervaring kunnen bedienen, maar dat deze verwachtingen door retailers vaak nog niet worden waargemaakt. 

Zo beschouwt 71 procent van de ondervraagden in-store voorraadinformatie als cruciaal bij het doen van een aankoop, terwijl slechts 31 procent van de retailers deze informatie ook echt aanbiedt. 

Van de consumenten geeft 39 procent zelfs aan een winkel niet snel of helemaal niet te bezoeken wanneer de website geen informatie verstrekt over de beschikbare voorraad in de fysieke winkel. 

Ook wil de helft van de consumenten bestellingen het liefst in de winkel ophalen, terwijl minder dan de helft van de retailers een in-store pick-up mogelijkheid aanbiedt. 

Van de retailers geeft 40 procent aan moeite te hebben om de te hebben om achterliggende systemen in al hun kanalen te integreren. 

Brigid Fyr, Managing director eCommerce voor Accenture Interactive, zegt over het onderzoek: &;Klanten verwachten dat de digitale mogelijkheden van online winkels te allen tijde functioneren. Willen retailers aan deze verwachting voldoen, dan is het belangrijk een naadloze ervaring te bieden ongeacht het hoe, waar en wanneer consumenten gaan winkelen.&;

Brian Walker, Chief Strategy Officer bij hybris, voegt eraan toe: &;Het onderzoek wijst uit dat veel retailers een goed functionerend omnichannel onderschatten. De realiteit is echter dat de consument allang weet welke competitieve winkelpatronen er zijn,  niet alleen tussen de verschillende kanalen, maar ook binnen elk kanaal. Wanneer retailers deze competitieve dreigingen niet kunnen of willen herkennen, zal hun business naar andere retailers gaan, retailers die alerter zijn en hun klant de omnichannel ervaring wel kunnen bieden. Retailers die het gebrek aan service en verkoopmogelijkheden niet begrijpen, zullen achterop raken.&;

Klik om het onderzoeksrapport te downloaden.

Hieronder de infographic van het onderzoek:

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in