Overslaan en naar de inhoud gaan

Red de retail

Retailers kunnen alleen overleven als ze zich ontwikkelen tot omnichannelspelers. Wie dat niet wil of kan, is ten dode opgeschreven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt Jorij Abraham van deze week in het coververhaal van Adformatie over het nieuwe retailen.

De retailer van  nu is vooral bezig zijn hoofd boven water te houden, constateert Abraham. Het hele middensegment dreigt te verdwijnen als gevolg van de crisis en de online concurrentie van bedrijven als Wehkamp.nl en Zalando. ‘Maar de grootste dreiging moet nog komen, namelijk van internationale retailers, betaald door venture capitalists.’

Hoe je je daartegen teweer kan stellen? In elk geval door het  ‘slim gebruiken’ van klantdata. Want dat wordt volgens Abraham de basis van elk retailsucces, of je nu een grote of kleine speler bent.

Ook de nieuwe Microsoft-baas Satya Nadella gelooft daar heilig in. ‘Our industry does not respect tradition – it only respects innovation’, schreef hij op zijn eerste werkdag in een mail aan alle collega’s. En verlegde prompt de focus naar mobile en big data.

Lees het volledige artikel ‘Rat race in de retail’ in Adformatie 6.

Foto: ANP.

 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in