Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfs Lady Gaga heeft weinig kernfans op Facebook

Er wordt heel veel onderzoek gedaan naar social networks en de mate waarin fans interacteren met merken. De uitkomsten van een aantal van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het bureau hoeven de meeste Facebook-fans niet zo nodig te interacteren op een Facebookpagina. De onderzoekers keken naar de grootste beroemdheden op Facebook, en telden hoeveel fans ‘echte’ fans waren, dat wil zeggen fans die meer dan gemiddeld reageerden op postings.

related partner content for mobile comes here

Bijvoorbeeld rapper Eminem, hij heeft meer dan 41 miljoen fans op Facebook. Lady Gaga heeft meer dan 39 miljoen. Maar het aantal ‘kernfans’ telt respectievelijk 575 en 1231 (een aandeel van respectievelijk 0,001 procent en 0,003 procent). Als beroemdheden zo weinig engagement weten te bewerkstelligen, hoe is het dan gesteld met merken?

Ander onderzoek: van alle Amerikaanse consumenten die een merk/bedrijf volgen via social media, wil 80 procent dat het liefst via Facebook doen. Aldus onderzoek van .
Hubspot adviseert marketeers dan ook hun weblogs te verbinden met Facebook voor automatische updates, en gebruik te maken van de Facebook Insights tool bij de analysevan content en segmentatie van Facebookfans.

Voetbal
Hoe zit het met sport op Twitter? De basketballers van The Lakers zijn erg populair onder twitterende sportliefhebbers. Zo vond Braveheart Sports. Hun account telt 2,1 miljoen volgers. Alleen Real Madrid heeft meer volgers wereldwijd: 2,3 miljoen.

Amerikanen besteden, als ze online zijn, de meeste tijd aan social networks en blogs. Een kwart van de internettijd wordt hieraan besteed. . Facebook spant de kroon: in mei 2011 werden 53 miljard minuten gespendeerd aan dit social network. 40 procent van de social media-gebruikers gebruikt hiervoor trouwens de smartphone. Met name 55-plussers zijn verantwoordelijk voor de grootste groei van social media-gebruik op de msartphone.

(via Marketingcharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in